Największy problem w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification zezwala na zaangażowanie respondenta i uzyskanie lepszych wyników badań. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to pierwsza publikacja na ten temat.
Autorzy, którzy mają na swym koncie kilkanaście pokaźnych projektów badawczych z użyciem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to funkcjonalna i niezbędna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców, a także studentów socjologii, marketingu, informatyki.Bitwa współczesnego marketingu toczy się najczęściej o uwagę konsumenta.
Do opisu nowej rzeczywistości wytwarzano pojęcie „attention economy”, zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy typowo rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (…) W jaki sposób my – badacze marketingowi – nadążamy za zmianami? Czy użytkowane przez nas narzędzia są prawidłowo przypasowane do wyzwań współczesnego świata i prędko zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?Ze wstępu autorów„Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to używanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w najróżniejszych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania.
Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym”.- prof. Dr hab. Małgorzata Bombol„Należy niezwykle docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej oraz opisy własnych eksperymentów.
Książkę wzbogacają dodatkowo komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To ergonomiczny przewodnik po tym, jak należycie zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe”.- dr Michał Jan Lutostański
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Gamification - gorączka anna, protasiuk michał. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.