Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą występowaniu w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty pokazujące zróżnicowane sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania poprzez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące pokaźnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są osiągalne do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej. Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki. Tytuł Between History and the Theory of Education... Autor red. Agnieszka Stopińska-Pająk Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego EAN 9788322622063 ISBN 9788322622063 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 164 Format 240x168 mm Rok wydania 2015 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Between History and the Theory of Education. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.