W pracy podjęto próbę usystematyzowania idei i poglądów dotyczących edukacji nauczycielskiej. Analizowane koncepcje i modele kształcenia nauczycieli ukazane zostały na tle nowych wyzwań stawianych nauczycielowi i współczesnej szkole, będących rezultatem zmian cywilizacyjnych i toczących się procesów transformacji. Na kanwie tych rozważań zarysowano "autonomiczny" - niezależny od kontekstów ideologiczno-politycznych czy społeczno-gospodarczych - wizerunek współczesnego nauczyciela i jego edukacji. Skonkretyzowano eutyfroniczny (stabilny) model kształcenia nauczycieli. Podkreślano następujące jego walory: równoprawność sfery emocjonalno-woluntarystycznej i racjonalistycznej w kształceniu nauczyciela i wykonywanych przezeń działaniach; sojusz kompetencji i wartości; spora perspektywa poznawcza i aksjologiczna, zezwalająca na wieloaspektowy ogląd i wartościowanie zawodu nauczyciela i jego pracy. Mnóstwo uwagi poświęcono kwestii istniejących w procesach edukacyjnych niewspółmierności, implikujących m. In. Rozbieżności miedzy teorią a praktyką pedagogiczną. Tytuł Wyznaczniki eutyfronicznego modelu kształcenia.. Autor Beata Pituła Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego EAN 9788322619568 ISBN 9788322619568 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 148 Format 205x147 mm Rok wydania 2010 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wyznaczniki eutyfronicznego modelu kształcenia. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.