Sam problem cyberprzestrzeni, obecności w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, iż istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Cieszy fakt, że czytelnik dostaje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań.
dr hab. Prof. AJP Paweł Prüfer
Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" prezentuje znaczny wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z najróżniejszych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak też współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, oraz jako sfera zaspakajania niepowtarzalnych potrzeb jednostkowych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i istotną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się też w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. Prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa dynamiczność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej iż analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma duże znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, lecz także i praktykami społecznymi, obserwującymi informacje zjawiska społeczne, nad wyraz w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka, a także dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. Prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest atrakcyjna z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w zasadniczej mierze oparte na wynikach z dużego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana nad wyraz dostępnym językiem, bogato umocniona materiałem ikonograficznym, co sprawia, że zapewne odnajdzie zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. Prof. WSB Marek Walancik
ISBN: 9788375457537
Kod paskowy: 9788375457537
Kod wydawcy: 29692
liczba stron: 396
Oprawa: Miękka
Format: 17.0x24.5cm
Głębokość (mm): 23
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Cyfrowe dzieci. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.