Tytuł Rozmowy z rodzicami Poradnik dla nauczyciela Autor Anna Jankowska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP ISBN 978-83-7173-253-9 Rok wydania 2012 Kielce liczba stron 116 Format pdf Spis treści Nauczyciel musi rozmawiać
1. Jak zbudować dobrą atmosferę do rozmowy?
2. Jak uniknąć budowania barier komunikacyjnych?
3. Kiedy najlepiej poruszyć skomplikowany temat?
4. Z kim rozmawiać na skomplikowane tematy?
5. Czy skomplikowanych rodziców da się wychować?
6. Kto wie lepiej, co jest prawidłowe dla dziecka – doświadczony nauczyciel czy niedoświadczony rodzic?
7. Jak pokazać rodzicowi, że jest dla mnie partnerem w pracy?
8. Dlaczego rodzic jest czasem z góry nastawiony negatywnie?
9. Czy muszę się starać, by wszyscy mnie lubili?
10. Czy mogę udawać, iż lubię danego rodzica, tylko po to, żeby mnie wysłuchał?
11. Czy podczas rozmowy lub zebrania muszę się przejmować swym wyglądem?
12. Czy nauczyciel ma prawo do zdenerwowania?
13. Dlaczego zdarzają się rodzice mający pretensje o wszystko?
14. Dlaczego rodzice się dziwią, że ich dzieci sprawiają kłopoty?
15. Dlaczego rodzice bronią winnego?
16. Co zrobić, kiedy dziecko w trakcie konfrontacji zaprzecza prawdziwej wersji zdarzeń?
17. Czy mam prawo do irytacji, kiedy rodzic nie dotrzymuje złożonej obietnicy, np. Ukarania dziecka?
18. Jak umiejętnie chwalić rodzica za dobrą współpracę?
19. Jak mam rozmawiać z rodzicem, który uważa, że się „czepiam", i wyraźnie mnie nie lubi?
20. Dlaczego z jednymi rodzicami rozmawia się bez problemu, a z innymi zawsze jest „pod górkę"?
21. Dlaczego rodzice nie chcą przyjąć do wiadomości,mają niegrzeczne dziecko?
22. Jak reagować, kiedy rodzic ma pretensje do nauczyciela, iż dziecko sprawia problemy?
23. Jak reagować, kiedy rodzice ukrywają zdiagnozowane problemy dziecka?
24. Czy mogę ukryć przed rodzicami problem z dzieckiem?
25. Jak tłumaczyć rodzicom,znikome wypadki zdarzają się i nie ma powodów do panikowania?
26. Jak reagować, kiedy rodzice nie wspierają dzieci w walce z problemami?
27. Kto ma znaleźć rozwiązanie problemu?
28. Czy mogę wyolbrzymić albo ubarwić problem, aby lepiej i szybciej dotrzeć do rodzica?
29. Co zrobić, kiedy mówię, a rodzic uparcie milczy?
30. Czy mam prawo pytać o osobiste sprawy rodzinne?
31. Co zrobić, kiedy rodzice mają odmienne zdania na temat wychowania własnego dziecka i próbują nauczyciela przeciągnąć na swoją stronę?
32. Co zrobić, kiedy ja mówię jedno, a rodzic słyszy drugie?
33. Co zrobić, kiedy rodzic za dużo albo za niewiele wymaga od dziecka?
34. Jak wyleczyć rodzica z nadopiekuńczości?
35. Co robić, kiedy rodzic udaje, że nie ma problemu, i ciągle zmienia temat?
36. Jak wytłumaczyć rodzicowi, że nauczyciel się nie „wtrąca", tylko pomaga w wychowaniu?
37. Co mam zrobić, kiedy rodzic twierdzi, iż nie pamięta wniosków z naszej rozmowy?
38. Jak rozmawiać, kiedy całkowicie nie zgadzam się ze światopoglądem rodzica?
39. Co mam zrobić, kiedy rodzic co chwilę domaga się rozmowy z dyrekcją?
40. Czy mogę ignorować natrętnego rodzica?
41. Dlaczego rodzice ziewają w trakcie zebrań?
42. Co zrobić, kiedy w trakcie zebrania większość atakuje jednego z rodziców?
43. Czy można zakazać rodzicom przyprowadzać chore dzieci do placówki?
44. Jak odpowiadać na zarzut, że zbyt niemało dzieci przypada na jedną nauczycielkę w grupie/klasie?
45. Jak reagować, kiedy mama się rozpłacze w trakcie rozmowy?
46. Jak mam rozmawiać z rodzicem, który uważa, iż wie więcej, bo jest starszy ode mnie?
47. Jak reagować, kiedy rodzic wciąż krytykuje moją zmienniczkę w grupie?
48. Czy powinnam być cały czas uśmiechnięta, choćby jeśli sama mam dużo problemów?
49. Czy muszą mnie obchodzić rodzinne problemy rodziców?
50. Dlaczego rodzice boją się,skomplikowana rozmowa wpłynie na moją ocenę ich dziecka?
51. Co zrobić, kiedy rodzic narzeka na brak kontaktu ze strony placówki/nauczyciela?
52. Jak reagować, kiedy rodzic krzyczy?
53. Kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za wychowanie dziecka?
Bibliografia
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozmowy z rodzicami Poradnik dla nauczyciela. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.