Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik wyszuka tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego i psychicznego i psychoseksualnego człowieka.
W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia, a także czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych.
Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części przekazano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce, a także niepowtarzalne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu.
Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego, a także działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego, a także organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które posiadają związek ze zdrowiem.
Profilaktyki i promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży, a także działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Zagadnienia biomedyczne są od kilkudziesięciu lat ważnym elementem interdyscyplinarnego kształcenia studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich na zróżnicowanych wydziałach uczelni wyższych i do nich ten podręcznik jest adresowany z reguły.
Może być on dodatkowo przydatny nauczycielom, pedagogom i innym osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą, rodzicom uczniów i wychowanków, a także twórcom polityki edukacyjnej. Mamy nadzieję, iż przygotowaliśmy podręcznik do studiowania i wykorzystania w przyszłej i obecnej pracy zawodowej i w codziennym życiu.
Chcielibyśmy, aby zawarte w podręczniku informacje i poręczne wskazówki pomogły Czytelnikom lepiej poznać i zrozumieć biomedyczne kwestie związane z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży. Ważne jest dla nas także, aby pozwoliły im one lepiej poznać siebie, swój organizm/ciało i jego rozwój w poszczególnych okresach życia, skłoniły do refleksji nad własnym zdrowiem i dbałością o nie, umożliwiły identyfikację własnych problemów zdrowotnych i poszukiwanie produktywnych sposobów ich rozwiązania.
Z tekstu postępowy, doskonale przygotowany podręcznik w swoim założeniu obejmuje najszczególniejsze uwarunkowania rozwojowe, zdrowotne i społeczne edukacji dzieci i młodzieży i ochronę i promocję zdrowia nauczycieli.
Ważnym elementem są też zdrowotne aspekty środowiska szkoły (w tym jej klimat społeczny), a także organizacja cyklu nauczania. Podręcznik ten może być wartościową lekturą dla praktykujących nauczycieli i pedagogów, nie tylko w szkole, lecz także w ośrodkach pracy pozalekcyjnej dla dzieci i młodzieży, a także w świetlicach środowiskowych.
niebanalne treści znajdą w nim także socjolodzy, pracownicy socjalni i pracownicy szeroko pojętego zdrowia publicznego. Z recenzji dr hab. N. Med. Prof.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.