Jak AI zmienia biznes i jego otoczenie Dowiedz się, jak wygląda obecnie wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym a także adaptacja tych i innych pojawiających się technologii poprzez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach odszukasz idealne i krytyczne wprowadzenie do zagadnienia użycia AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą. Podejście autorów poprawnie wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co dzisiaj?". Omawiają potencjalne zyski i ryzyka związane z AI, opisują, jak producenta mogą tworzyć wartości dzięki AI, szukają osiągalnych przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej stosowania, a także czekających nas wyzwań, a na końcu zastanawiają się nad osiągalnymi strategiami AI. Piszą także o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu tworzyw do książki i w jej powstawaniu. To pierwsza, a bez wątpienia jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie. Spójrz na potencjalną przyszłość nienaturalnej inteligencji przez pryzmat współpracy, przystępności, otwartości i demokratyzacji. Podsumowanie wygenerowane przez mechanizm „TL DR’ tworzony przez OpenAI: nienaturalna inteligencja z pewnością pozostanie z nami i będzie coraz bardziej powszechna w naszym życiu. Ważne jest, żeby być realistą w kwestii jej potencjału i ograniczeń. Jak w sytuacji każdej nowej technice, nadejdzie okres przypasowania, podczas którego będziemy uczyć się, jak sprawnie z niej korzystać. Aleksandra Przegalińska – profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. W: „The Atlantic", „Frankfurter Allgemeine Zeitung", „Harvard Business Review". Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w „Newsweek Polska", „Gazecie Wyborczej", „Polityce" i w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę nienaturalna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium, a także Escola S.A. Dariusz Jemielniak – prof. Dr hab.,kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. Pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ai w strategii. rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.