Tytuł Biznes lotniczy Język polski Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa ISBN 978-83-8030-335-5 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 199 Format pdf Spis treści Wstęp
Dariusz Tłoczyński
1. Rynek usług transportu lotniczego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Specyfika rynku usług transportu lotniczego
1.3. Polski rynek usług transportu lotniczego
1.4. Struktura podmiotowa i przedmiotowa rynku jako determinanta prowadzenia działalności operacyjnej w transporcie lotniczym
1.5. Podsumowanie
Bibliografia
Dominik Boniecki, Elżbieta Marciszewska
2. Liberalizacja, globalizacja, relacje kooperencyjne w transporcie lotniczym
2.1. Wprowadzenie
2.2. Relacje kooperencyjne w sektorze lotniczym
2.3. Rozwój umów joint venture na rynku lotniczym
2.4. Kooperencja w wielostronnych sojuszach lotniczych
2.4.1. Przypadki kooperencji w sojuszu Star Alliance
2.4.2. Przypadki kooperencji w sojuszu SkyTeam
2.4.3. Przypadki kooperencji w sojuszu Oneworld
2.5. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Hoszman
3. Ekonomika linii lotniczej
3.1. Wprowadzenie
3.2. Koszty, przychody i wynik finansowy
3.3. Przychody i koszty jednostkowe
3.3.1. Długotrwałe tendencje zmian RASK i CASK i ich przyczyny
3.3.2. Yield
3.4. Wskaźniki load factor w przewozach pasażerskich i cargo
3.5. Zarządzanie przychodami i kosztami na poziomie strategii
3.5.1. Kluczowe determinanty kosztów
3.5.2. Stymulowanie przychodów
3.6. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Hoszman, Paweł Zagrajek
4. Modele biznesowe linii lotniczych
4.1. Wprowadzenie
4.2. Systematyka i analiza modeli biznesowych użytkowanych na krótkim dystansie
4.2.1. Wybory w ramach części tradycyjnego i niskokosztowego przewoźnika lotniczego
4.2.2. Wybory przewoźników niskokosztowych i ich konsekwencje
4.2.3. Przewaga kosztowa przewoźników niskokosztowych oraz różnice w przychodach w stosunku do linii konwencjonalnych
4.3. Koncepcja przewoźnika niskokosztowego operującego na dalekim dystansie
4.3.1. Różnice o charakterze operacyjnym
4.3.2. Różnice o charakterze handlowym
4.3.3. Potencjał rozwoju światowych przewozów niskokosztowych
4.4. Podsumowanie
Bibliografia
Paweł Zagrajek
5. Planowanie operacyjne w przewoźniku lotniczym - wybrane części
5.1. Wprowadzenie
5.2. Planowanie floty
5.3. Planowanie siatki połączeń
5.4. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Hoszman
6. Przychody linii lotniczych i revenue management
6.1. Wprowadzenie
6.2. Źródła przychodów linii lotniczych
6.2.1. Przychody taryfowe
6.2.2. Przychody uzupełniające
6.3. Przesłanki różnicowania cen
6.4. Revenue management w praktyce
6.4.1. Rola klas rezerwacyjnych i zarządzanie nimi
6.4.2. Znaczenie restrykcji taryfowych
6.4.3. Niedopasowanie podaży i popytu, a także jego skutki
6.5. Konkurencja ze strony przewoźników korzystających z VI wolności
6.6. Podsumowanie
Bibliografia
Adam Hoszman
7. Rola opłat lotniskowych w zarządzaniu portem lotniczym
7.1. Wprowadzenie
7.2. Regulacje dotyczące opłat lotniskowych
7.3. Typologia opłat lotniskowych i zasady ich ustalania
7.4. Zarządzanie strategiczne
7.5. Zarządzanie operacyjne
7.6. Podsumowanie
Bibliografia
Bartosz Stolarek
8. Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym
8.1. Wprowadzenie
8.2. Ewolucja bezpieczeństwa w transporcie lotniczym
8.3. Transformacja w zakresie bezpieczeństwa w transporcie lotniczym
8.3.1. Wpływ procesów administracyjnych i organów odpowiedzialnych za ich kontrolę
8.3.2. Analiza kontroli bezpieczeństwa w portach lotniczych
8.3.3. Zmiany w postrzeganiu bezpieczeństwa poprzez pasażerów
8.4. Ekonomiczne skutki środków ochrony w portach lotniczych
8.4.1. Środki bezpieczeństwa a popyt w pasażerskim transporcie lotniczym
8.4.2. Złożoność systemu transportu towarów a zagrożenia w transporcie lotniczym
8.5. Podsumowanie
Bibliografia
Szybka dostawa zamówień
zakup online i odbierz na uczelni
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biznes lotniczy, AZ#89925A76EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.