Tytuł Dziekanaty na wyższych uczelniach. Funkcjonowanie, wyzwania, korzystne praktyki Autorzy Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak, Michał Matusewicz, Irena Senator Język polski Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa ISBN 978-83-8030-219-8 Rok wydania 2018 Wydanie 1 ilość stron 218 Format pdf Spis treści Spis treści
Wprowadzenie
Katarzyna Górak-Sosnowska, Jakub Brdulak
Rozdział 1. Jak badać dziekanaty?
Po co badać dziekanaty?
Uwagi metodologiczne
Struktura książki
Dziekanat w dyskursie publicznym - niedługi przegląd
Dziekanat?negatywny" - jak zmienić ten wizerunek? Jak doskonalić dziekanaty?
Jakub Brdulak
Rozdział 2. Zarządzanie dziekanatami
Główne wyzwania w zarządzaniu, w tym w zarządzaniu uczelniami
Dziekanat jako podmiot zarządzania
Zarządzanie dziekanatami a zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie zmianą
Karzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz
Rozdział 3. Wydajność i jakość obsługi kształcenia na uczelniach wyższych
efektywność w kontekście obsługi studenta
Czy student jest klientem?
Jak badać jakość kształcenia?
Jak badać jakość obsługi cyklu kształcenia?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 4. Systemy oceny pracy dziekanatów na polskich uczelniach
Sposoby badania pracy dziekanatu
Badanie ankietowe wśród studentów
Dziekanat jako przedmiot badania
części składowe sprawnego funkcjonowania dziekanatów
Co wynika z wyników?
Jak ulepszyć pracę dziekanatu?
Na marginesie: o metodologii
Michał Matusewicz
Rozdział 5. Miejsce dziekanatu w strukturze uczelni
Dziekanat w strukturze szkoły wyższej
Model wydziałowy
Model dziekanatowy
Model mieszany
Wady i atuty poszczególnych modeli
Katarzyna Górak-Sosnowska, Michał Matusewicz, Irena Senator
Rozdział 6. Co robią dziekanaty? Przegląd zadań i procesów
dane liczbowe
Przegląd procesów
Organizacja pracy
Godziny pracy
Przyjmowanie i rozpatrywanie podań
Harmonogram sesji
Skreślenia
Organizacja obron prac dyplomowych
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 7. Sposoby zwiększania skuteczności pracy w dziekanatach
Co pochłania najwięcej czasu?
Kumulacja zadań
Jak zwiększyć efektywność pracy?
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 8. Po co (warto) pracować?
Relacje z innymi jednostkami uczelni
Aura wokół dziekanatu
A co na to kierownik?
Jak motywować?
Możliwości rozwoju
Ocena dziekanatu
A studenci?
Katarzyna Górak-Sosnowska, Irena Senator
Rozdział 9. Forum Dziekanatów: o potrzebie współpracy dziekanatów uczelni wyższych
Uczestnicy Forum
Sekcje tematyczne
Ewaluacja Forum Dziekanatów
Katarzyna Górak-Sosnowska
Rozdział 10. Plusy i minusy pracy w dziekanacie - próba diagnozy
Plusy pracy w dziekanacie
Minusy pracy w dziekanacie
Plusy a minusy
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Autorzy
Załączniki
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dziekanaty na wyższych uczelniach. funkcjonowanie, wyzwania, dobre praktyki, AZB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.