Książka stanowi kontynuację części pierwszej i drugiej skryptu pod tym samym tytułem. W opracowaniu przedstawiono szereg metod wspierających proces twórczy i służących w głównej mierze do poszukiwania i definiowania pomysłów nowych produktów.
Głównym celem opracowania jest prezentacja wybranych metod heurystycznych używanych w przedsiębiorstwach na potrzeby poszukiwania prekursorskich rozwiązań poprzez pobudzanie kreatywności u pracowników rozmaitych szczebli i równocześnie zaangażowanych w rozwiazywanie problemów o zróżnicowanym charakterze i spektrum.
Autorka pokazuje jednocześnie metody nowe, jak i konwencjonalne. Metoda Design Thinking została potraktowana jako nadrzędna w odniesieniu do pozostałych metod zaprezentowanych w opracowaniu i wyznaczająca dla nich ramy, co wpłynęło bezpośrednio na strukturę opracowania i wybór opisanych metod.
Przedstawione metody mogą być w praktyce użytkowane w realizacji kolejnych etapów poszukiwania rozwiązań przy wykorzystaniu metody Design Thinking. Struktura poszczególnych rozdziałów obejmuje określenie celu metody, przedstawienie instrukcji jej wykorzystywania, zaprezentowanie przykładowego zastosowania, polecenie wykonania ćwiczenia oraz wyodrębnionie zakresu zastosowania metody (w ujęciu podmiotowym, przedmiotowym, określenie horyzontu czasu i rodzaju celu).
Z uwagi na charakter opracowania teoria dotycząca poszczególnych metod została zawężona do minimum na rzecz przykładów poręcznych. Podczas prezentacji metod Autorka kierowała się zasadą precyzyjnego wyjaśnienia sposobu ich użycia.
Opracowanie może być pomocne w samodzielnym generowaniu rozwiązań - zarówno na zapotrzebowania dydaktyczne, jak i w działalności funkcjonalnej poprzez szerokie grono użytkowników. Tym samym adresatami są tu z reguły studenci kierunków Zarządzanie i Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz praktycy gospodarczy, jak na dodatek słuchacze studiów podyplomowych, uczestnicy szkoleń specjalistycznych i inni czytelnicy zainteresowani poszukiwaniem najnowocześniejszych rozwiązań.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Podstawy organizacji i zarządzania. Materiały do ćwiczeń. Część 3, AZ#70D53914EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.