Sponsoring seksualny nie stanowi marginalnej części relacji międzyludzkich wbrew temu, co mogłoby się wydawać. Niemniej jego dotychczasowe niedostateczne zdiagnozowanie i opisanie przez badaczy nauk społecznych i humanistycznych wywołują, że wiedza go dotycząca pochodzi w głównej mierze z przekazów popularnonaukowych oraz publicystycznych. Te z kolei, często opierając się na niesprawdzonych i nierzetelnych źródłach, a tym samym powielając stare i wytwarzając nowe stereotypy, ostatecznie kreują niepełny, a zarazem uproszczony obraz zjawiska. Dlatego niniejsza książka stanowi propozycję wypełnienia luki tematycznej związanej ze sponsoringiem. Ponadto podjęcie jego pogłębionej analizy stanowi próbę wydobycia go z marginesu problemów badawczych, jak również zainspirowania innych przedstawicieli różnych obszarów naukowych do jego dalszej eksploatacji teoretycznej i empirycznej.
istotność podjęcia tematu relacji sponsorowanych jest dodatkowo ważna z tego powodu, że jego obecny opis nie wyczerpuje wielu aspektów tego problemu. Poza tym przyjmowanie jednowymiarowej perspektywy dotyczącej tego zjawiska nie zbliża badacza do poznania jego specyfiki. Chodzi pomiędzy innymi o kwestię sprowadzania tego typu relacji wyłącznie do zamiany usług między partnerami oraz niezobowiązującej znajomości, opartej przeważnie na zaspokojeniu popędu seksualnego. Dostępne opracowania nie uwzględniają przypadków układów, które – będąc na początku znajomościami protekcjonalnymi – z czasem stają się bliskie. Tym samym przedstawia to, iż jednostki nawiązujące tego typu relacje szukają, a równocześnie otrzymują coś więcej aniżeli – jak powszechnie się przyjmuje – tylko zaspokojenie potrzeb seksualnych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sponsoring seksualny - od transakcji do intymności. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.