Zdjęcia produktu


Dyskursy widzialności. słowa a obrazy Uniwersytet śląski (Uniwersytet Śląski)

(Uniwersytet Śląski / 9788380129870)
E-booki Uniwersytet Śląski
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

37,91 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 37,91 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Dyskursy widzialności. słowa a obrazy Uniwersytet śląski

Współczesność cechuje zmiana, polegająca na wszechobecności obrazu, który przestał być już dawno aktorem drugiego planu. Nie można zrozumieć ponowoczesnego świata, jeśli nie uwzględni się wyraźnej roli, jaką odgrywają w komunikacji zdominowanej niegdyś przez słowo, elementy ikoniczne.

Zdezaktualizowało się przekonanie, że jedynie verbum wpływa na kształt rzeczywistości, bowiem to właśnie obraz najłatwiej oddziałuje na nasze myślenie, służy pobudzaniu emocji i budowaniu pamięci. W cywilizacji pośpiechu i szybkości prym wiodą zwarte komunikaty o skondensowanej treści, które niejednokrotnie łączą przestrzenie wizualne i werbalne.

Dziedziny, w których kręgu zainteresowań leżą przekazy wizualno-werbalne, są nad wyraz różnorodne. Badaniem tychże zjawisk pogranicznych zajmują się między innymi semiotyka, antropologia obrazu, socjologia i badania fotografii, badania prasoznawcze, badania dyskursu, ikonologia, formalizm, historia sztuki, hermeneutyka, filozofia czy retoryka.

Wszystkie te dziedziny nauki mają do wniesienia własny wkład, który konieczny jest dla pełnego zrozumienia tych złożonych zjawisk. Zaprosiliśmy przedstawicieli najróżniejszych dyscyplin do podzielenia się swoją refleksją naukową.

W prezentowanym tomie pragniemy ukazać bogactwo możliwości badawczych kategorii słowa i obrazu w różnych dyscyplinach. W związku z tym celowo nie wyrózniono jednolitej metody badawczej ani formy tekstów.

Celem publikacji jest przybliżenie perspektyw badawczych dotyczących zjawisk łączących przestrzenie słowa i obrazu, oraz ich funkcjonowanie w dyskursie społecznym. Zaproponowane obszary badań obejmują miedzy innymi hiperteksty, instalacje ikoniczno-werbalne, słowo i obraz w przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej, memy internetowe, komiksy, fotografię, poezję i literaturę wizualna, książki obrazkowe - picture book, grafizację i wizualizację słowa, wizualne gatunki prasowe, plakat oraz recepcję obrazów w rozmiarze cielesnym.

Mamy nadzieję, iż w przedstawionym wyborze tekstów, czytelnicy znajdą ciekawe ich aspekty a książka stanie się inspiracją dla kolejnych analiz naukowych. Zapraszamy do podjęcia ożywionej debaty nad przenikaniem się obszarów obrazów i słów, nad dynamiką ikonicznej komunikacji, a także nad ich miejscem w kulturze.

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Dyskursy widzialności. Słowa a obrazy (sklep TaniaKsiazka.pl)
    37,91 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 37,91 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Dyskursy widzialności. słowa a obrazy Uniwersytet śląski. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki