W monografii naukowej przedstawiono zagadnienia związane z projektowaniem i eksploatacją systemów nadzoru ruchu jednostek pływających w żegludze śródlądowej, łącznie z ukazaniem możliwości i korzyści wynikających z ich wprowadzenia, co między innymi było motywacją podjęcia omawianego tematu.
Dla podkreślenia znaczenia tej problematyki przytoczę słowa określające pozytywny wynik tego przedsięwzięcia: „Implikuje to kompletną rekonfigurację kontynentalnego systemu zamiany towarowej i transportowej” – (EU VicePresident Loyola de Palacio: „Trans - European networks – the way ahead” – 2004).
Podejmowane działania związane z wprowadzaniem systemów nadzoru ruchu statków i barek pozwolą nie tylko na zwiększenie ruchu i przepustowości porównywalnej z obecnym stanem ruchu drogowego, lecz także spowodują wzrost bezpieczeństwa poprzez znaczne obniżenie ilości awarii i wypadków i przyśpieszą przemieszczanie ładunków.
Wprowadzenie systemu informacyjnego wymaga objęcia pełnym nadzorem wszelkich etapów przemieszczania się jednostek pływających. Możliwości i korzyści jakie proponuje transport śródlądowy nie są obecnie w pełni wykorzystane.
Jednak w celu stworzenia nowych łańcuchów systemu transportu wodnego i zapewnienia możliwości ruchu coraz pokaźniejszej liczbie jednostek pływających wymagane jest opracowanie bezpiecznej i produktywnej metody zarządzania ruchem dzięki wykorzystaniu rzecznych systemów informacyjnych (RIS).
niezbędnym elementem RIS są metody prowadzące do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu. Zadanie to zrealizuje opracowywany system wspomagania decyzji oparty o dynamiczną domenę 3D.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Model systemu wspomagania decyzji w oparciu o dane geoprzestrzenne na potrzeby ris z wykorzystaniem dynamicznej domeny 3d. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.