Zdjęcia produktu


Zarządzanie podmiotem leczniczym, AZ#E9952A4FEB/DL-ebwm/mobi (Wydawnictwo Lekarskie PZWL)

(2018 / 310 / Wydawnictwo Lekarskie PZWL / Monika Dobska / 9788320056754)
E-booki Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

162,03 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 162,03 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Zarządzanie podmiotem leczniczym, AZ#E9952A4FEB/DL-ebwm/mobi

Tytuł Zarządzanie podmiotem leczniczym Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-5675-4 Rok wydania 2018 ilość stron 310 Format mobi, epub Spis treści CZĘŚĆ I UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA PODMIOTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 1 1. Miejsce organizacji świadczących usługi medyczne w systemie opieki zdrowotnej w Polsce – Monika Dobska 3 1.1. Polityka zdrowotna: cele, realizacja, ocena osiągnięć 3 1.2. Reforma systemu opieki zdrowotnej w Polsce i jej aktualne konsekwencje 14 1.3. Przesłanki tworzenia podmiotów leczniczych 32 2. Makrootoczenie podmiotów świadczących usługi medyczne – Monika Dobska 37 2.1. Wpływ makrootoczenia na funkcjonowanie organizacji usługowych 37 2.2. Uwarunkowania otoczenia i ich wpływ na działalność podmiotów leczniczych 39 2.2.1. Zmiana systemu finansowania podmiotów. 39 2.2.2. Starzenie się społeczeństwa i jego wpływ na zakres świadczonych usług i na działalność zakładu – Jakub Przybyła 45 2.2.3. Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla struktury podmiotów – Jakub Przybyła 50 2.2.4. Uwarunkowania społeczne – konsumeryzm medyczny 52 CZĘŚĆ II WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ 65 3. Wprowadzenie do marketingowego zarządzania organizacją świadczącą usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński 67 3.1. Spotkanie medycyny z marketingiem 68 3.2. Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych 71 3.2.1. Integrująca rola marketingu 73 3.2.2. Zasada antropiczna w relacyjnym marketingu usług 75 3.2.3. Marketingowy sposób na dopasowanie się do wyzwań płynących z otoczenia 78 3.2.4. Wymogi wobec marketingu usług medycznych 79 3.3. Typy tożsamości i ich implikacje marketingowe 80 3.3.1. Budowanie tożsamości podmiotowej/jednostkowej 81 3.3.2. Tworzenie tożsamości organizacji usługowej 82 3.3.3. Podsumowanie 84 3.4. Podstawy marketingu relacyjnego 84 3.4.1. Odkrywanie znaczenia relacji 84 3.4.2. Definicja marketingu relacyjnego 86 3.4.3. Konsekwencje wykorzystania relacyjnego marketingu usług 90 3.5. Marketingowy program współpracy z pacjentem 91 3.5.1. Cykl aktywności nabywcy 91 3.5.2. Prowadzenie jednostkowego klienta 96 3.5.3. Marketingowe programy nagradzania lojalności usługobiorców 98 3.6. Medyczny produkt usługowy 99 3.6.1. Formowanie się koncepcji produktu usługowego 99 3.6.2. „Anatomia" i projektowanie zawartości produktu medycznego 102 3.6.3. Oznakowywanie artykułu medycznego 106 3.6.4. Opracowanie oferty 107 3.7. Zastosowanie metody medycznej w marketingowym zarządzaniu organizacją usługową 109 3.7.1. Pułapka marketingowa i sposoby jej przezwyciężania 109 3.7.2. Struktury czy funkcje marketingowe? 110 3.7.3. Metoda medyczna jako podstawa zarządzania marketingowego 113 3.7.4. Zastosowanie metody medycznej w zarządzaniu organizacją usługową 115 4. Interpretacja jakości w usługach medycznych – Monika Dobska 117 4.1. Jakość usług medycznych 117 4.2. Certyfikacja systemów zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001:2015 127 4.3. Akredytacja organizacji świadczących usługi medyczne 133 5. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne – Kazimierz Rogoziński 141 5.1. Wyjściowa eksplikacja gruntująca znaczenie pojęcia kultura 141 5.1.1. Człowiek jako iunctim pomiędzy przyrodą a kulturą 141 5.1.2. Kultura jako synonim kreatywności 142 5.1.3. Kultura osobista profesjonalisty 142 5.2. Kulturotwórcza funkcja usług 143 5.3. Modyfikacje wzbogacające znaczenie pojęcia kultura i ich marketingowe konsekwencje 144 5.3.1. Akt świadczenia pracy usługodawcy 144 5.3.2. Przydatność relacyjnego marketingu usług 145 5.3.3. Potencjał kreacyjny marketingowego zarządzania usługami medycznymi 146 5.4. Kultura organizacji świadczącej usługi medyczne ujęta całościowo 147 5.4.1. Kultura vs przyroda 147 5.4.2. Immanentna kultura organizacji usługowej 147 5.4.3. Kultura osobista i osobowość profesjonalisty 150 5.4.4. Ars medica 150 5.4.5. Swoista kultura organizacyjna solidnej organizacji świadczącej usługi medyczne 151 5.5. Przezwyciężanie opcji technicznej w organizacji świadczącej usługi medyczne 151 5.5.1. Kultura techniczna i paradygmat industrializmu 151 5.5.2. Kultura usługowa i paradygmat współpracy z usługobiorcą 152 5.6. Podsumowanie 152 6. Od zarządzania jakością do zarządzania wartością usługi medycznej – Kazimierz Rogoziński 153 6.1. Podstawowe rozróżnienie i ustalenia wyjściowe 153 6.1.1. Formułowanie jakościowej i ewaluacyjnej oceny usługi 154 6.1.2. Zmiana kontekstu interpretacyjnego 154 6.1.3. Zarządzanie jakością – menedżerska sfera bezpieczeństwa 155 6.2. Jakość, czyli liczba 156 6.2.1. CRM jako ISO-wska wykładnia rzeczywistości 157 6.3. Wartość jako doskonałość wykonania 158 6.4. Wartość antycypowana: współprojektowany artykuł usługowy jako obiektywne dobro dla nabywcy 159 6.5. Powrót do jakości usług 160 6.5.1. Kryteria ocen jakościowych jako koordynaty zmian 161 6.6. Dualne ujęcie jakości 161 6.7. Jakość synkretyczna 162 6.7.1. Qualium jako miernik jakości synkretycznej 164 6.8. W stronę wartości usługi 166 6.8.1. Dualizm jakość – wartość odczytany na nowo 166 6.8.2. Synteza 167 CZĘŚĆ III GOSPODAROWANIE ZASOBAMI ORGANIZACJI ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI MEDYCZNE 169 7. Kluczowa rola zarządzania personelem organizacji świadczących usługi medyczne – Monika Dobska 171 7.1. Zarządzanie personelem w podmiotach leczniczych 171 7.2. System ordynatorski vs system menedżerski w zarządzaniu podmiotem leczniczym 176 7.3. Uprawnienia kierownika podmiotu leczniczego w świetle uregulowań prawnych 183 8. Zarządzanie finansami organizacji świadczących usługi medyczne – Maria Węgrzyn 189 8.1. Finansowanie świadczeń opieki zdrowotnej 189 8.2. Alokacja środków finansowych w systemie. Ryczałt 198 8.2.1. Alokacja środków finansowych w systemie 198 8.2.2. Ryczałt 201 8.3. Zarządzanie finansami w podmiotach leczniczych 212 8.3.1. Ekonomiczna ocena działalności podmiotów leczniczych 212 8.3.2. Zrównoważona karta wyników 216 8.4. Benchmarking jako składnik zarządzania 221 8.4.1. Istota, znaczenie i typy benchmarkingu szpitala 221 8.4.2. Benchmarking jako metoda analizy i oceny dokonań podmiotu leczniczego 224 8.4.3. Benchmarking jako kryterium dostępu do korzyści i zasobów 227 9. Prawne aspekty realizowania działalności leczniczej – wybrane zagadnienia – Monika Dobska 23 9.1. Ochrona pacjenta w świetle norm prawa 231 9.2. Instytucje broniące prawa pacjenta w Polsce 241 9.3. Odpowiedzialność personelu medycznego 247 9.4. Zasady prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej 250 9.5. RODO – ochrona danych osobowych w podmiotach leczniczych – Jakub Przybyła 258 Bibliografia 267 Spis rycin 293 Spis tabel 294 Skorowidz 295

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwo Lekarskie PZWL
  • ISBN

    9788320056754
  • Autor

    Monika dobska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo lekarskie pzwl
  • Ilość stron

    310
  • Rok wydania

    2018
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Zarządzanie podmiotem leczniczym (sklep TaniaKsiazka.pl)
    162,03 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 162,03 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie podmiotem leczniczym, AZ#E9952A4FEB/DL-ebwm/mobi. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki