Zdjęcia produktu


Płeć zmiany, BE8FC52FEB (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego)

(2018 / 416 / Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego / Izabela Desperak / 9788380888159)
E-booki Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Dostepność na dzień 01.06.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

21,33 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 21,33 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Płeć zmiany, BE8FC52FEB

Tytuł Płeć zmiany Podtytuł Zjawisko transformacji w Polsce z perspektywy gender. Wydanie drugie zmodyfikowane i poprawione Autor Izabela Desperak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-815-9 Rok wydania 2018 Łódź Wydanie 2 ilość stron 416 Format pdf Spis treści 1. Wstęp 9
1.1. Metodologiczne dylematy badań nad płcią, stereotypami i dyskryminacją 10
1.2. Badacze a stereotypy płci 11
1.3. Struktura pracy 16

2. Płeć zmiany. Transformacja, demokratyzacja i płeć 19
2.1. Płeć demokracji 20
2.2. Podział na sferę prywatną i publiczną 26
2.3. Polityka równości płci czy konserwatywny zwrot? 31

3. Płeć w naukach społecznych 45
3.1. Początki socjologii 45
3.2. Horyzont, mainstream i kanon 47
3.3. Kres patriarchatu, fala równouprawnienia, nowy kontrakt płci i demokratyzacja intymności 54
3.4. Płeć na mapie globalnego wyzysku – teoria systemu światowego Immanuela Wallersteina 60

4. Nierówności płci i ich wyjaśnianie 63

5. Stereotypy płci a nierówności 71
5.1. Kobieta klasyczna 77
5.2. Tradycja czy zmiana? 81
5.3. Stereotyp, autostereotyp a tożsamość 85
5.4. Tożsamość zbiorowa polskich kobiet 88
5.5. Tożsamość jednostkowa a zbiorowa 91

6. Socjalizacja do nierówności 93
6.1. Rodzinna reprodukcja nierówności 93
6.2. Podwójny standard w socjalizacji i edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych 103
6.3. Rola mass mediów w kreowaniu i upowszechnianiu stereotypowych wizji męskości i kobiecości 111
6.4. Monsteryzacja pań w świetle wyników analizy zawartości prasy 2005–2012 114

7. Miejsce dla pań: obrazy i przestrzenie transformacji 131
7.1. Media feministyczne – alternatywa dla mainstreamu 132
7.2. Damskie przestrzenie – próba analizy proksemicznej 137
7.3. Walka o miejsce w przestrzeni publicznej – od sztuki krytycznej do miejskiej partyzantki 146
7.4. Przestrzeń publiczna – przestrzeń politycznych manifestacji 156

8. Płeć, seksualność i polityka 159
8.1. Upolitycznienie prywatnego – aborcja, antykoncepcja, związki partnerskie i zapłodnienie in vitro 160
8.2. Wartości chrześcijańskie, presja Kościoła katolickiego czy patriarchalny backlash? 162
8.3. Historia aborcji w polskim prawie 166
8.4. Dyskurs wokół aborcji 171
8.5. Funkcjonowanie ustawy 172

9. Kobiety, praca i nierówności ekonomiczne w procesie transformacji 177
9.1. „Wypychanie" pań ze sfery pracy 178
9.2. Feminizacja biedy 186

10. Przemoc wobec kobiet i przemoc domowa 201
10.1. Kobiety doświadczające przemocy (2005) 202
10.2. Prawne instytucje a przemoc wobec kobiet (2017) 210

11. Polityczność ruchów damskich 217
11.1. Zakaz aborcji – hipotetyczny zwornik hipotetycznego ruchu damskiego 220
11.2. Społeczny ruch matek 221
11.3. Kongresy pań 224
11.4. Czarne Protesty, Strajk kobiet i Dziewuchy Dziewuchom 226
11.5. Aktywność społeczna i polityczna kobiet mieszkających na wsi 230

12. Medialne obrazy kobiet i panów 241
12.1. Płeć w dyskursie publicznym i politycznym. Analiza porównawcza prasy codziennej i mediów feministycznych z lat 1989–2009 246
12.2. Analiza zawartości „Gazety Wyborczej" 1 lipca – 31 grudnia
1989 roku 248
12.3. Analiza zawartości mediów damskich w latach 1989–2009 na przykładzie „Kroniki kobiet" i portalu Feminoteka 262
12.4. Porównanie ilościowej i jakościowej analizy treści „Gazety Wyborczej", „Kroniki kobiet" i portalu Feminoteka 274
12.5. Analiza treści podsumowania tygodnika „Polityka": Ludzie roku 277
12.6. Kobiety, mężczyźni i praca – analiza zawartości prasowych ofert pracy 281
12.7. Płeć w kampaniach wyborczych 301
12.8. Kobiety i mężczyźni w reklamie telewizyjnej 343
12.9. Podsumowanie analiz treści 347

13. Płeć transformacji. Próba podsumowania 351

Bibliografia 355
Summary 375
Aneks 1. Kwestionariusz ankiety w badaniu przemocy przeprowadzonym dla Centrum Praw pań, 2005 379
Aneks 2. Kobiety na pierwszych stronach „Gazety Wyborczej" i portalu Feminoteka 383
Spis rysunków 411
Spis tabel 413
Nota o Autorce 415

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  • ISBN

    9788380888159
  • Autor

    Izabela desperak
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego
  • Ilość stron

    416
  • Rok wydania

    2018
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Płeć zmiany (sklep TaniaKsiazka.pl)
    21,33 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 21,33 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Płeć zmiany, BE8FC52FEB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki