Książka jest wprowadzeniem do antropologii filozoficznej z określonej perspektywy - z fenomenologiczno-personalistycznego punktu widzenia i ma charakter eseistyczny. Rozważania są mocno osadzone na doświadczeniu, na przeżyciach. Sofokles napisał: "sporo jest niesamowitych rzeczy, ale nie ma nic bardziej niesamowitego niż człowiek". Opierając się na tym przekonaniu i zdając sobie sprawę z kryzysu człowieczeństwa, jakiego jesteśmy świadkami, Jan Galarowicz stara się zrozumieć człowieka i jego egzystencjalne problemy, m. In. Lęk i cierpienie, a także miłość, sens życia i szczęście. Książka jest wprowadzeniem do antropologii filozoficznej z określonej perspektywy - z fenomenologiczno-personalistycznego punktu widzenia i ma charakter eseistyczny. Rozważania są konkretnie osadzone na doświadczeniu, na przeżyciach. Autor nawiązuje przeważnie do Krakowskiej Szkoły Antropologicznej (Ingardena, Wojtyły, Kępińskiego, Stróżewskiego, Tischnera i Grygiela). Praca jest napisana "stylem Tatarkiewicza" - jasno, prosto i przystępnie. Dzięki temu mogą z niej korzystać nie tylko wykładowcy i studenci kierunków humanistycznych i społecznych oraz wychowawcy i psychoterapeuci,na dodatek wszyscy, którzy pragną lepiej i głębiej zrozumieć człowieka i jego egzystencjalne problemy. Jan Galarowicz (ur.1949) - krakowski filozof, nauczyciel akademicki i popularyzator filozofii - zajmuje się problematyką z zakresu antropologii filozoficznej, filozofii wartości i etyki. Jest uczniem prof. Władysława Stróżewskiego i ks. Prof. Józefa Tischnera; inspiruje się z reguły fenomenologią, personalizmem i filozoficzną myślą religijną. Autor dwudziestu książek; w ostatnich latach opublikował Nowy elementarz etyczny i Powrót do wartości, Kochać naprawdę, Zrozumieć człowieka cierpiącego, Odnaleźć sens w cierpieniu i Szczęście na manowcach: liberalizm - hedonizm - selfizm i Martin Heidegger: perfekcyjny myśliciel czy szaman?, Karol Wojtyła. Myśl o człowieku, Ks. Józef Tischner i Wojtyła - Tischner: kapłaństwo i myślenie.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wprowadzenie do antropologii filozoficznej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.