Zdjęcia produktu


Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców (Uniwersytet Śląski)

(2016 / 274 / Uniwersytet Śląski / Łukasz Trembaczowski / 9788380129979)
E-booki Uniwersytet Śląski
Dostepność na dzień 21.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

21,95 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 21,95 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców

Tytuł Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców Autor Łukasz Trembaczowski Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-997-9 Rok wydania 2016 Katowice Wydanie 1 liczba stron 274 Format pdf Spis treści Spis treści Wstęp / 5 Rozdział 1: Teoretyczne aspekty ryzyka 1.1. Ryzyko a nauki społeczne: stanowiska przeróżnych dyscyplin naukowych / 13 1.1.1. Kształtowanie się pojęcia ryzyka / 13 1.1.2. Problem ryzyka w ujęciu przeróżnych dyscyplin / 15 1.2. Ryzyko w ujęciu teorii psychologicznej / 20 1.2.1. Percepcja ryzyka w ujęciu Ryszarda Studenskiego / 22 1.2.2. Krytyka psychologicznej teorii ryzyka / 30 1.3. Kulturowa teoria ryzyka / 32 1.3.1. Nieczystość i granice a ryzyko / 32 1.3.2. Siatka i grupa / 34 1.3.3. Krytyka kulturowej teorii ryzyka i argumenty na rzecz jej obrony / 38 1.4. Społeczeństwo ryzyka w dobie późnej nowoczesności / 40 1.4.1. Anthony Giddens – ryzyko a późna nowoczesność / 41 1.4.2. Ulricha Becka koncepcja społeczeństwa ryzyka / 44 1.4.3. Podobieństwa i różnice stanowisk Anthony’ego Giddensa i Ulricha Becka / 48 1.5. Funkcjonalistyczno-systemowa teoria ryzyka Niklasa Luhmanna / 48 1.6. Konstruktywistyczna koncepcja ryzyka / 53 Rozdział 2: Socjologiczne teorie zaufania 2.1. Zaufanie a nauki społeczne: przegląd wybranych stanowisk teoretycznych / 57 2.2. Współczesne socjologiczne teorie zaufania / 59 2.3. Zaufanie w ujęciu teorii racjonalnego wyboru / 62 2.4. Zaufanie w ujęciu teorii kapitału społecznego / 66 2.4.1. Zaufanie w teorii kapitału społecznego Roberta D. Putnama / 67 2.4.2. Zaufanie a kapitał społeczny w koncepcji Francisa Fukuyamy / 70 2.5. Zaufanie w późnej innowacyjności / 72 2.6. Socjologiczna teoria zaufania Piotra Sztompki / 77 2.6.1. Definicja zaufania / 78 2.6.2. Warianty zaufania / 79 2.6.3. Oczekiwania towarzyszące zaufaniu / 81 2.6.4. Szacowanie wiarygodności / 84 2.6.5 „Stawanie się" kultury zaufania / 89 2.6.6. Funkcje zaufania i funkcjonalne substytuty zaufania / 90 2.7. Ryzyko i zaufanie – koncepcje i zależności / 91 2.7.1. Przeciwieństwo zaufania / 91 2.7.2. Zaufanie a ryzyko / 93 Rozdział 3: Miejsce i rola przedsiębiorców w społeczeństwie 3.1. Kształtowanie się warstwy prywatnych przedsiębiorców na przestrzeni dziejów / 97 3.1.1. Okres zaborów / 99 3.1.2. Dwudziestolecie międzywojenne / 101 3.1.3. II wojna światowa / 103 3.1.4. Okres PRL-u / 103 3.1.5. Okres przełomu i lata 90. / 108 3.1.6. Konsolidacja i kryzys / 113 3.2. Wieloznaczność pojęcia „przedsiębiorca" / 115 3.3. Przedsiębiorcy w strukturze społecznej / 122 Rozdział 4: zarys koncepcji badawczej i metodologia badań 4.1. Cele i problemy badania / 125 4.1.1. Określenie definicji przedsiębiorcy / 126 4.1.2. Dobór miejsca realizacji badań / 127 4.1.3. Pytania badawcze / 128 4.1.4. Problematyka badań i przyjęte wskaźniki / 133 4.1.5. Indeksowanie / 147 4.1.6. Właściwości podmiotowe a postrzegana wielkość ryzyka / 148 4.2. Organizacja i przebieg badań / 149 4.2.1. Wybór próby badawczej / 149 4.2.2. Metody, techniki badań i narzędzia badawcze / 151 4.3. Struktura badanej populacji / 152 Rozdział 5: Analiza wyników badań dotyczących zaufania 5.1. Obiekty zaufania / 157 5.1.1. Zaufanie uogólnione / 157 5.1.2. Zaufanie osobiste / 158 5.1.3. Zaufanie pozycyjne / 159 5.1.4. Zaufanie instytucjonalne / 162 5.1.5. Zaufanie proceduralne / 165 5.1.6. Zaufanie systemowe / 168 5.2. Wtórne obiekty zaufania / 171 5.3. Kryteria wobec partnera zaufania / 173 5.4. Kryteria szacowania wiarygodności / 181 5.4.1. Kryteria immanentne szacowania wiarygodności / 181 5.4.2. Pośrednie kryteria szacowania wiarygodności / 183 5.5. Ergonomiczne substytuty zaufania / 185 5.6. Podsumowanie /191 Rozdział 6: Analiza wyników badań dotyczących ryzyka 6.1. Czynniki zagrożeń wpływające na spostrzeganie ryzyka / 195 6.1.1. Procedura badania / 195 6.2. Wielkość spostrzeganego ryzyka z uwzględnieniem czynników sytuacyjnych / 210 6.2.1. Wielkość spostrzeganego ryzyka ze względu na wielkość realnych strat i prawdopodobieństwo niepowodzenia / 210 6.2.2. Postrzegana ryzykowność zagrożeń w paradygmacie konwencjonalnym uzupełnionym o kontrolowalność / 215 6.3. Wpływ cech podmiotowych na spostrzegane ryzyko / 218 6.3.1. Płeć a spostrzegane ryzyko / 219 6.3.2. Wiek a spostrzegane ryzyko / 221 6.3.3. Wykształcenie a spostrzegane ryzyko / 225 6.4. Podsumowanie / 227 Zakończenie / 231 Bibliografia / 235 Aneks. Kwestionariusz wywiadu / 247 Summary / 261 Zusammenfassung / 263 Spis tabel / 265 Spis wykresów / 267

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Uniwersytet Śląski
  • ISBN

    9788380129979
  • Autor

    Łukasz trembaczowski
  • Wydawnictwo

    Uniwersytet śląski
  • Ilość stron

    274
  • Rok wydania

    2016
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców (sklep TaniaKsiazka.pl)
    21,95 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 21,95 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki