Zdjęcia produktu


Relacje w organizacji, 8E9B1626EB (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego)

(2016 / 251 / Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego / Ilona Świątek-Barylska / 9788380882461)
E-booki Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Dostepność na dzień 01.06.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

23,23 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 23,23 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Relacje w organizacji, 8E9B1626EB

Tytuł Relacje w organizacji Podtytuł Podręcznik menedżera Autor Ilona Świątek-Barylska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-246-1 Rok wydania 2016 Wydanie 1 ilość stron 250 Format pdf Spis treści Wstęp 9

Część 1. Relacje przełożony–podwładny 11

Rozdział 1. Awans przez rekrutację wewnętrzną, czyli członek zespołu zostaje przełożonym (Inez Milopulos) 13
Co oznacza awans poprzez rekrutację wewnętrzną? 15
Jakie są osiągalne reakcje zespołu? 16
Jak rozwiązać problem oporu ze strony pracowników? 17
Zadania dla nowego menedżera 18
Jak pomóc menedżerowi w przypasowaniu się do nowej roli – zadania dla marki 23
Podsumowanie 27

Rozdział 2. Sytuacje niewygodne w relacjach przełożony–podwładny (Maciej Malarski) 31
Jak radzić sobie z postawą roszczeniową pracowników? 33
Czy można ufać ludziom? W jaki sposób ich kontrolować, stawiać oczekiwania i rozliczać 36
Czy rozwój zawodowy musi zawsze być związany z awansem? Co zrobić, kiedy awans nie jest możliwy? 39
A jeśli trzeba zwolnić, to kiedy i jak to zrobić? 41
Podsumowanie 45

Rozdział 3. Zasady budowy systemu motywacji w organizacji, czyli jak w pełni użyć siłę wynagrodzeń (Tomasz Czapla) 47
Czym jest motywacja i jakie są kluczowe składowe tego zjawiska? 49
Z czego wynika motywacyjny charakter wynagrodzeń? 52
Jakie są najczęstsze błędne wyobrażenia o motywacji? 59
Podsumowanie 61

Część 2. Relacje w zespole 63

Rozdział 4. Jednostka w grupie, grupa w jednostce, czyli jak i dlaczego inni wpływają na nasze zachowanie (Katarzyna Januszkiewicz) 65
Dlaczego obecność innych wpływa na nasze zachowanie? 67
Czy możemy poradzić sobie z siłą grupy? 69
Konformista, czyli kto? 71
Kto ulega grupie? 73
W jakich sytuacjach ulegamy? 75
Jakiej grupie łatwiej nie ulec? 76
Czy jednostka może wpłynąć na grupę? 77
Czy demokracja szkodzi organizacji? 78
Czy wystarczy ukryć się w tłumie, żeby wyłączyć rozsądek? 79
Jakie czynniki sprzyjają myśleniu grupowemu? 80
Jak obecność innych wpływa na nasze działanie? 82
Kiedy grupa jest wsparciem? 83
Podsumowanie 86

Rozdział 5. Rywalizacja czy współpraca, czyli jak zorganizować pracę w zespole (Ilona Świątek-Barylska) 89
Jaka jest rola rywalizacji w zespole? 91
Dlaczego pracownicy ze sobą rywalizują? 93
Co się dzieje w sytuacji, gdy rywalizacja przeradza się w „wyścig szczurów"? 95
Czy nadmierna rywalizacja skłania do odejścia z pracy? 97
Jakie jest znaczenie współpracy w zespole? 98
Jak budować kulturę współpracy w firmie? 98
Czy pracując w zespole za każdym razem uzyskujemy dobre rezultaty? 99
Czy dobór pomiędzy rywalizacją a współpracą to forma dylematu społecznego? 103
Jakie są determinanty wyboru: rywalizacja czy współpraca? 105
Podsumowanie 108

Rozdział 6. Coaching zespołowy czyli jak prowadzić grupę ku wydajnemu rozwiązywaniu problemów (Małgorzata Kołodziejczak, Piotr Mikosik) 111
Coaching: czym jest a czym nie jest? 113
Jaki wpływ na proces coachingu i jego efekty ma kultura organizacyjna? 116
Co to jest coaching zespołowy 119
Jak przeprowadzić proces moderowanych sesji problemowych? 121
Podsumowanie 133

Rozdział 7. Komunikacja w zespołach zadaniowych, czyli sposób na komunikację w warunkach tymczasowości (Magdalena Zalewska-Turzyńska) 135
Czym jest zespół zadaniowy? 137
Dlaczego heterarchia sprawdza się w zespołach zadaniowych? 137
Na jak długo powoływać zespół? 141
Gdzie napotkasz trudności w zarządzaniu zespołem zadaniowym? 143
Podsumowanie 149

Część 3. Relacje w rozmaitości i zmienności 151

Rozdział 8. Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu relacji społecznych (Izabela Bednarska-Wnuk) 153
Czym jest kultura organizacja? 155
Jak kształtować kulturę organizacyjną? 159
Kultura organizacyjna a relacje społeczne – wzajemne sprzężenie w organizacji? 164
Podsumowanie 167

Rozdział 9. My i oni, czyli jak wygląda świat przez kulturowe okulary (Joanna Małgorzata Michalak) 169
Co to jest etniczna mnogość kulturowa? 172
Na czym polegają różnice kulturowe między ludźmi? 173
Jakich korzyści może spodziewać się firma, która przeciwdziała dyskryminacji i stosuje w praktyce zarządzanie różnorodnością kulturową? 185
W jaki sposób rozwijać kulturę różnorakości etnicznej w firmie? 187
W jaki sposób rozwijać inteligencję kulturową własną i pracowników? 189
Podsumowanie 193

Rozdział 10. Zarządzanie wiekiem, zarządzanie pokoleniami – czyli jak efektywnie kierować zespołem wielopokoleniowym (Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Woszczyk) 195
Jaka sytuacja demograficzna czeka nas w Polsce i jakie są jej skutki dla firm 197
Jakie pokolenia są dziś obecne na rynku pracy 198
Na jakim etapie rozwoju kariery jesteś? 203
W jaki sposób praktycznie zastosować wiedzę o pokoleniach i jak dbać o rozwój na każdym etapie życia zawodowego? 205
Jak generować kulturę zaangażowania wśród pracowników z różnorodnych pokoleń? 209
Podsumowanie 214

Rozdział 11. Zarządzanie zmianą, czyli jak radzić sobie ze zmianą z perspektywy organizacji i jednostki (Witold Buraczyński) 217
Jakie jest osiem kroków wprowadzania zmiany według J. Kottera? 219
Na czym polega SDB Change Management Programme? 223
Czy menedżer ma prawo „nie wiedzieć" co się stanie i jaki będzie wynik? 226
Relacje między menedżerami w procesie zmian – czyli dlaczego jedni mogą więcej od innych? 236
Zarządzający w procesie zmiany. Czy menedżer wie więcej o zmianie niż pracownik? 240
Czego oczekuje się od menedżera w procesie zmiany? 242
Kto jest twórcą i hamulcowym zmiany? 246
Podsumowanie 249

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  • ISBN

    9788380882461
  • Autor

    Ilona świątek-barylska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego
  • Ilość stron

    251
  • Rok wydania

    2016
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Relacje w organizacji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    23,23 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 23,23 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Relacje w organizacji, 8E9B1626EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki