Zdjęcia produktu


Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego)

(2010 / 286 / Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego / Anna Przybylska / 9788323511793)
E-booki Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Dostepność na dzień 23.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

11,16 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 11,16 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej

Tytuł Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej Autor Anna Przybylska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1179-3 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 285 Format pdf Spis treści Wstęp 9

Rozdział pierwszy. Społeczność lokalna jako komunikacyjna wspólnota polityczna 21

1. Demokracja deliberatywna – od problemu do metody 22
1.1. Deficyt demokracji jako wynik zaburzeń komunikacji publicznej 22
1.2. Demokracja deliberatywna wobec kryzysu komunikowania 26
1.3. Sfera publiczna a bezpośrednia i zapośredniczona zamiana danych-29
1.4. Próby instytucjonalizacji debaty 33

2. Wspólnota jako obszar polityki 38
2.1. Wspólnota w perspektywie teoretycznej 38
2.2. Samorządność jako forma działania komunikacyjnego: od konfliktu do współpracy 42

Rozdział drugi. Media a uczestnictwo w lokalnej sferze publicznej 50

1. Interaktywność jako wartość i miara produktywności komunikacji 52

2. Media i lokalna sfera publiczna 58
2.1. Prasa jako medium społecznej integracji i debaty 65
2.2. Lokalne radio i telewizja – jednogłos władzy i wielogłos obywateli 71
2.3. Internet – od transmisji do dialogu? 82

Rozdział trzeci. Komunikacja internetowa w polityce lokalnej: od idei do praktyki 93

1. Projektowanie, skala i zakres wykorzystania nowych narzędzi komunikacji 94

2. Doświadczenia elektronicznej samorządności 108
2.1. Casus Finlandii 111
2.2. Casus sporej Brytanii 120
2.3. Od eksperymentu do instytucjonalizacji 126

Rozdział czwarty. Wzorce komunikowania pomiędzy samorządem a mieszkańcami w czterech polskich miastach 131

1. Charakterystyka społeczności lokalnych 132

2. Media konwencjonalne a lokalna sfera publiczna 144
2.1. Lokalny rynek mediów 144
2.1.1. Żyrardów 144
2.1.2. Mszczonów 146
2.1.3. Oleśnica 149
2.1.4. Bierutów 152
2.2. Zakorzenienie mediów w społeczności lokalnej 154
2.3. Media obywatela czy media władzy? 160

3. Obszar i formy komunikacji mieszkańców i przedstawicieli samorządu w sieci 186
3.1. Miasta w Internecie 186
3.1.1. Żyrardów 187
3.1.2. Mszczonów 188
3.1.3. Oleśnica 188
3.1.4. Bierutów 189
3.2. Skala korzystania z lokalnych serwisów internetowych 191
3.3. Funkcjonalność oficjalnych stron internetowych miast 199

4. Od mediów tradycyjnych do Internetu: komunikacyjne aspekty uczestnictwa w polityce lokalnej 215

Zakończenie. Internet a relacje władzy w społeczności lokalnej 226

Bibliografia 237

Aneks 249

Załącznik 1. Kwestionariusz badania ankietowego 255
Załącznik 2. Kwestionariusze wywiadów 264
Załacznik 3. Media a uczestnictwo w życiu publicznym: wyniki badania sondażowego 270
Załącznik 4. Archiwalne ilustracje witryn internetowych urzędu miasta w badanych miejscowościach 282

Spis tabel, wykresów i schematów 16

Tabele 16

tabelka 1. Liczba uczestników wywiadu według roli społecznej 16
tabelka 2. Przykładowe formy instytucji deliberatywnych 36
tabela 3. Ilość mieszkańców w badanych miejscowościach 132
tablica 4. Podział populacji ze względu na okres aktywności zawodowej 132
tabelka 5. Wybrane wskaźniki ekonomiczne wyznaczające poziom życia (2004 r.) 134
tabelka 6. Zadowolenie z samorządu 139
tabela 7. Zaufanie do samorządu 140
tabela 8. Wskaźniki aktywności społeczno-politycznej mieszkańców 142
tablica 9. Zainteresowanie sytuacją w mieście 143
tabela 10. Zainteresowanie sytuacją w kraju 143
tabelka 11. Ilość tytułów prasowych w pierwszym kwartale 2004 r. 144
tabela 12. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Żyrardowie 146
tabelka 13. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Mszczonowie 148
tablica 14. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Oleśnicy 151
tabela 15. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Bierutowie 154
tablica 16. Czytelnictwo prasy lokalnej 156
tablica 17. Rozmowy na temat zawartości gazet lokalnych 180
tabelka 18. Częstotliwość rozmów na temat zawartości gazet lokalnych 181
tabelka 19. Zaufanie do prasy lokalnej 182
tablica 20. Zadowolenie z prasy lokalnej 183
tablica 21. Zadowolenie z radia lokalnego 184
tabelka 22. Zadowolenie z TV powiatowej 184
tabela 23. Podstawowe informacje o samorządowych stronach internetowych 190
tabela 24. Miejsce korzystania z Internetu 191
tabela 25. Dostęp do Internetu oraz korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta 195
tabelka 26. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych urzędu miasta 195
tabela 27. Korzystanie z prywatnych miejskich stron internetowych 196
tabelka 28. Częstotliwość korzystania z prywatnych miejskich stron internetowych 197
tabelka 29. Funkcjonalność stron internetowych urzędu miasta 200
tablica 30. Rozmowy na temat zawartości stron internetowych miasta 201
tabelka 31. Sposoby komunikowania się z urzędem miasta w sprawach prywatnych i publicznych na przestrzeni roku 204
tablica 32. Cel odwiedzin na stronie internetowej urzędu miasta 211
tabelka 33. Cel odwiedzin na prywatnej miejskiej stronie internetowej 212
tabela 34. Zasadnicze źródło informacji o miejscowości 216
tabela 35. Rozmowy na temat polityki lokalnej 216
tabelka 36. Partnerzy rozmów na temat polityki lokalnej 217
tablica 37. Poczucie poinformowania o wydarzeniach lokalnych 218
tabelka 38. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej 218
tabelka 39. Korzystanie z mediów a poczucie poinformowania o polityce lokalnej 219
tablica 40. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej a zainteresowanie nią 220
tablica 41. Poczucie wpływu na politykę lokalną 222
tabelka 42. Poczucie wpływu na politykę krajową 222
tablica 43. Korzystanie z mediów lokalnych a poczucie wpływu na politykę lokalną 223

Wykresy 104

Wykres 1. Korzystanie z Internetu w 21 krajach europejskich 104
Wykres 2. Korzystanie z rządowych i samorządowych stron WWW w 21 krajach europejskich 104
Wykres 3. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wiek 158
Wykres 4. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wykształcenie 158
Wykres 5. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na zatrudnienie 159
Wykres 6. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wiek 192
Wykres 7. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wykształcenie 193
Wykres 8. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na zatrudnienie 193
Wykres 9. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a uczestnictwo w organizacjach społecznych 194
Wykres 10. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a czytelnictwo prasy lokalnej 194
Wykres 11. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych miasta 198

Schematy 52

Schemat 1. Wzory przepływu informacji 52
Schemat 2. Cztery modele interaktywności użytkownik – użytkownik 56
Schemat 3. Modele demokracji 95

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • ISBN

    9788323511793
  • Autor

    Anna przybylska
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
  • Ilość stron

    286
  • Rok wydania

    2010
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej (sklep TaniaKsiazka.pl)
    11,16 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 11,16 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki