Globalizacja procesów biznesowych doprowadziła do sytuacji,w której osiągalne stało się podjęcie współpracy w każdym zakątku świata. Nie ma barier, które kiedyś ograniczały podejmowanie tego typu działań. Samoloty, szybka kolej, sieci komórkowe i satelitarne i Internet przełamały ograniczenia i umożliwiły współpracę na nieporównaną dotąd skalę. Nie ma dziś na świecie producenta, która nie sprzedawałaby swych produktów w innych państwach, na innych kontynentach również nie pozyskiwała najnowocześniejszych, niedostępnych na krajowym rynku produktów, by móc osiągnąć przewagę nad lokalną konkurencją.
Nie jest realne podjęcie skutecznej współpracy na rynkach międzynarodowych bez szczegółowego poznania „klimatu” biznesowego panującego w tych państwach. W tym celu przygotowywane są analizy biznesowe, których głównym celem jest ukazanie złożoności procesów, struktur organizacyjnych i przepisów prawnych. Opracowywane są szczegółowe analizy społeczno – kulturowych, politycznych, ekonomicznych, prawnych i finansowych uwarunkowań prowadzenia współpracy w wybranym kraju, regionie i jednostce samorządu terytorialnego. Opracowywane są ponadto dokładne profile firm, z którymi podejmowana jest współpraca, obejmująca ich wiarygodność finansową, profile psychologiczne uczestników negocjacji, a także historię, warunki pracy i perspektywy rozwoju.
dane te mają olbrzymie znaczenie dla powodzenia biznesu. Poznając społeczno – kulturowe uwarunkowania prowadzenia biznesu nie popełnimy błędów w trakcie negocjacji na obcym terytorium oraz prowadzenia rekrutacji pracowników.
Zwracając uwagę na czynnik polityczny możemy ustrzec się przed podjęciem ryzykownej współpracy z firmami z kraju niestabilnego politycznie, rozchwianego kryzysami (militarnymi, finansowymi)oraz nieprzewidywalnego pod względem społecznym (możliwość organizacji strajków i protestów lokalnych i ogólnonarodowych).
Znajomość ekonomii i przepisów prawa obowiązujących w wybranym kraju upraszcza i przyśpiesza ekspansję przedsiębiorstwu, a także zwraca uwagę na panujące w systemie nieścisłości i zagrożenia.
Z kolei analizy finansowe umożliwią zaznajomienie z kosztami wprowadzenia towaru na zagraniczny rynek i potencjalnymi wynikami.
Opracowanie profili psychologicznych, zaznajomienie się z warunkami i kulturą pracy i perspektywami rozwoju i wiarygodnością partnera umożliwią nam podjęcie decyzji o tym, czy warto podejmować współpracę z takim przedsiębiorstwem, w jaki sposób przypasować nasze taktyki negocjacyjne, tak aby osiągnąć sukces, a także na jakich warunkach zatrudniać pracowników z takiego państwa.
Publikacja ta ma na celu udzielenie odpowiedzi na wybrane pytania Czytelnikom zainteresowanym podjęciem współpracy z przedsiębiorstwami z Izraela, państw arabskich Bliskiego Wschodu, Azji Południowo – Wschodniej (Malezja) i Europy (Polska, szeroka Brytania). Mam nadzieję, że stanie się źródłem sukcesów biznesowych polskich przedsiębiorstw.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Handel międzynarodowy. analizy dla biznesu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.