Słowo wstępne do pierwszej polskiej edycji Dzieł skatalogowanych ImmanuelaKanta / 5 Od redakcji / 7 Nota edytorska / 11 1783. Prolegomena do wszelkiej przyszłej metafizyki, która będzie mogła wystąpić jako nauka [Przedmowa] / 15 Uwagi wstępne o specyfice wszelkiego metafizycznego poznania / 25 Głównego pytania transcendentalnego część pierwsza: Jak jest realna czysta matematyka / 39 Uwagi I-III / 45 Głównego pytania transcendentalnego część druga: Jak jest realne czyste przyrodoznawstwo? / 52 Dodatek do czystego przyrodoznawstwa / 78 Głównego pytania transcendentalnego część trzecia: Jak jest w ogóle osiągalna metafizyka? / 82 I. Idee psychologiczne / 88 II. Idee kosmologiczne / 92 III. Idea teologiczna / 101 Uwaga ogólna do idei transcendentalnych / 102 Zakończenie: O wyznaczeniu granic czystego rozumu / 104 Rozwiązanie ogólnego pytania prolegomenów: W jaki sposób jest realna metafizyka jako nauka? / 117 Dodatek / 124 Przykład sądu o Krytyce przed jej zbadaniem / 125 propozycja zbadania Krytyki, po którym będzie można wydać o niej sąd / 132 1785. Ugruntowanie metafizyki moralności Przedmowa / 139 Rozdział pierwszy. Przejście od wspólnego rozumowego poznania moralnego do poznania filozoficznego / 146 Rozdział drugi. Przejście od lubianej moralnej mądrości świata do metafizyki moralności / 160 Rozdział trzeci. Przejście od metafizyki moralności do krytyki czystego praktycznego rozumu / 202 1786. Metafizyczne podstawy przyrodoznawstwa Przedmowa / 223 Rozdział pierwszy. Metafizyczne podstawy foronomii / 235 Rozdział drugi. Metafizyczne podstawy dynamiki / 252 Rozdział trzeci. Metafizyczne podstawy mechaniki / 294 Rozdział czwarty. Metafizyczne podstawy fenomenologii / 311 1788. Krytyka funkcjonalnego rozumu Przedmowa / 325 Wstęp. O idei krytyki ergonomicznego rozumu / 337 Część pierwsza. Elementarna nauka czystego poręcznego rozumu / 341 Księga pierwsza. Analityka czystego ergonomicznego rozumu / 343 Rozdział pierwszy. O podstawowych zasadach czystego ergonomicznego rozumu / 343 I. O dedukcji zasad podstawowych czystego użytecznego rozumu / 368 II. O upoważnieniu czystego rozumu w użytecznym zaimplementowaniu do zwiększenia, które w zaimplementowaniu wyłącznie spekulatywnym nie jest dla niego realne / 376 Rozdział drugi. O pojęciu przedmiotu czystego praktycznego rozumu / 383 O typizacji czystej funkcjonalnej władzy sądzenia / 392 Rozdział trzeci. O pobudkach czystego użytecznego rozumu / 397 Krytyczne oświetlenie analityki czystego ergonomicznego rozumu / 413 Księga druga. Dialektyka czystego ergonomicznego rozumu / 431 Rozdział pierwszy. O dialektyce czystego funkcjonalnego rozumu w ogóle / 431 Rozdział drugi. O dialektyce czystego rozumu w określaniu pojęcia najwyższego dobra / 434 I. Antynomia użytecznego rozumu / 437 II. Krytyczne usunięcie antynomii ergonomicznego rozumu / 437 III. O pierwszeństwie czystego praktycznego rozumu w jego połączeniu ze spekulatywnym / 443 IV. Ponadczasowość duszy jako postulat czystego użytecznego rozumu / 445 V. Istnienie Boga jako postulat czystego poręcznego rozumu / 447 VI. O postulatach czystego ergonomicznego rozumu w ogóle / 454 VII. W jaki sposób można pomyśleć rozszerzenie czystego rozumu w praktycznym zamiarze, nie powiększając przez to zarazem jego poznania jako rozumu spekulatywnego? / 456 VIII. O uznaniu za prawdziwe, wywołanym potrzebą czystego rozumu / 464 XI. O proporcji pomiędzy władzami poznania człowieka mądrze odpowiadającej jego poręcznemu przeznaczeniu / 468 Część druga. Nauka o metodzie czystego funkcjonalnego rozumu / 471 Zakończenie / 483 Uwagi rzeczowe Prolegomena / 489 Ugruntowanie metafizyki moralności / 511 Metafizyczne podstawy przyrodoznawstwa / 523 Krytyka ergonomicznego rozumu / 542
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dzieła zebrane, t. iii: prolegomena do wszelkiej przyszłej metafizyki, która ma wystąpić jako nauka. "ugruntowanie metafizyki moralności. "metafizyczne podstawy przyrodoznawstwa". "krytyka praktycznego rozumu". Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.