Tytuł Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami Autor Grażyna Szyling Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-672-7 Rok wydania 2014 Kraków Wydanie 1 ilość stron 379 Format epub, pdf Spis treści Wstęp
Rozdział 1
Przestrzeń możliwości, czyli teoretyczne przesłanki oceniania osiągnięć uczniów
1.1. Teoretyczne modele oceniania osiągnięć uczniów
1.1.1. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych
1.1.2. Źródła opozycyjnych modeli współczesnego oceniania szkolnego
1.1.3. Opozycyjne modele współczesnego oceniania szkolnego jako przesłanka dalszych rozważań
1.2. Pomiędzy przedmiotem i funkcjami oceny szkolnej
1.2.1. Przedmiot oceny i jego podstawowe atrybuty
1.2.2. Holistyczne ujęcie przedmiotu oceny
1.2.3. Analityczne podejście do wielokryterialnego przedmiotu oceny
1.2.4. Ocenianie dydaktyczne
1.2.5. Relacje między przedmiotem i funkcjami oceny – synteza wstępna
1.2.6. Atrybuty pomiaru dydaktycznego jako perspektywa myślenia o przedmiocie i funkcjach oceny
Rozdział 2
Przestrzeń regulacji i sprzeczności, czyli w stronę nauczycielskich praktyk oceniania
2.1. Typy oceniania osiągnięć szkolnych uczniów
2.1.1. Podstawowe właściwości rodzajów oceniania osiągnięć ucznia
2.1.2. Odrębność oceniania zewnętrznego i w środkuszkolnego
2.1.3. Egzaminy zewnętrzne jako kontekst oceniania we wnętrzuszkolnego
2.2. Nauczycielskie praktyki oceniania osiągnięć uczniów
2.2.1. Zalecane procedury a nauczycielskie praktyki oceniania
2.2.2. Wartości wiązane poprzez nauczycieli z ocenianiem osiągnięć uczniów
2.2.3. Rola strategii i schematów w praktykach nauczycielskiego oceniania
2.2.4. Postrzeganie poprzez uczniów wybranych aspektów oceniania szkolnego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.