Książka pt. Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności jest rezultatem dwóch dopełniających się aktywności, dwóch sposobów mojego "bycia w świecie", dwóch rodzajów mojego zaangażowania. Pierwszy z nich to moja profesjonalna rola - rola badacza rzeczywistości społecznej. Edukacja i wychowanie stanowią dwa procesy, które angażują moje myślenie, moje teoretyczne poszukiwania, moje empiryczne działania na wielu szczególnie różnych stopniach ogólności. Społeczno-kulturowe, ideologiczne źródła i ograniczenia cyklów wychowania i edukacji, przypisywane i realizowane w nich cele, bariery na drodze do ich osiągania, możliwości i przykłady przezwyciężania tych barier - to jedynie niektóre z wariantów zaangażowania. Drugi integruje się z krytycznym spojrzeniem na codzienność, jest odpowiedzią na wpisane w nią problemy, niebezpieczeństwa, a choćby absurdy. Codzienność może być okazją do uczenia się albo kontekstem twórczych, satysfakcjonujących działań, sposobem realizacji zamierzeń. Może także ograniczać, zawodzić, spychać na margines czy wykluczać. Edukacja i wychowanie, jako dwa podstawowe procesy wpisane w ludzką egzystencję, formujące, determinujące jej przebieg, są opisywane, badane, porządkowane i interpretowane przez dyskurs nauki. Są jednak także obecne w każdym przejawie, w każdym momencie naszej codzienności - w mediach, w debacie publicznej, w naszych rodzinnych domach, na ulicy, w instytucjach, ujawniają się w naszych wyborach, zachowaniach, w każdym naszym działaniu. Tak je właśnie w zaprezentowanych w tej książce tekstach odczytuję. Dlatego książka Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności składa się z dwóch części. Autorka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności, AZ#243FB19BEB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.