Tytuł Język w marketingu Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7525-166-1 Rok wydania 2008 liczba stron 458 Format pdf Spis treści Od Redakcji 7
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE 11
Darina Auxová, Obsahové a formálne znaky reklamy 11
Ilona Biernacka-Ligięza, „Gmina przychylna inwestorom" – marketing, reklama, public relations w samorządzie lokalnym na przykładzie powiatu dzierżoniowskiego 21
Elżbieta Jadwiga Biesaga-Słomczewska, Język negocjacji jako produkt marketingowy 31
Alena Bohunická, Socio-kultúrne východiská persuázie v súčasnej reklame 37
Marian Bugajski, Leksem marketing w języku polskim 45
Ignacy Ryszard Danka, Idaliana Kaczor, Terminy market, targ, rynek i tym podobne na tlehistoryczno-porównawczym 50
Miroslav Dudok, Deiktické identifikátory v jazyku marketingovej komunikácie 61
Alicja Kacprzak, Sztuka perswazji inicjuje od słowa 69
Elżbieta Kaczmarska, Polskie i czeskie artykułysponsorowane 75
Maria Kwiatkowska-Klimczak, Anglicyzmy we francuskim języku marketingu a oficjalna polityka językowa Republiki Francuskiej 83
Kazimierz Michalewski, Poprawność językowa a fortunność tekstów marketingowych 93
Ol’ga Orgoňová, Reklama i kultura 98
Jiří Zeman, Funkce písňových sloganů v marketingu 107
II. MARKETING W MEDIACH 115
Marketing w prasie 115
Beata Burska-Ratajczyk, innowacyjność i tradycja jako językowy środek perswazji w prasowych reklamach wyrobów perfumeryjnych 115
Dominik Chomik, Kilka uwag na temat perswazyjności ogłoszeń nieznacznych 124
Marek Graszewicz, Czym pije się wino? O komunikacyjnych strategiach opisów wina w czasopismach branżowych 133
Monika Grzelka, Czytelnik konsumentem – artykuł wstępny jako tekst marketingowy 138
Maria Lesz-Duk, Wybrane parametry składniowe reklamy prasowej 148
Violetta Machnicka, Specyfika języka ogłoszeń prasowych zamieszczanych w „Dzienniku Łódzkim" w rubryce Usługi towarzyskie 157
Dorota Połowniak-Wawrzonek, Frazeologizmy motywowane walką zbrojną we współczesnych tekstach o tematyce ekonomicznej 166
Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Prasowe teksty sponsorowane – uwagi o statusie genologicznym 176
Marketing w internecie i telewizji 189
Katarzyna Jachimowska, Marketing religijny 189
Ewa Kaptur, Kształtowanie wizerunku biur obrotu nieruchomościami w Internecie 197
Katarzyna Klauzinska, Dialog naśladowany – komunikacja człowieka z maszyną 206
Agnieszka Łukaszewicz-Olczyk, Strategie marketingowe w dyskursie na forum interne- towym 214
Katarína Pekariková, Zámer autora v jazyku internetovej reklamy 223
Katarzyna Sitkowska, Językowe sposoby realizacji funkcji marketingowych w strukturze programu „Taniec z gwiazdami" 231
Katarzyna Sobstyl, Językowe mechanizmy perswazyjne w internetowych tekstach reklamowych Klubu Świat Książki 242
Hana Srpová, Need medicine? All here! (S-P-A-M a manipulace) 250
Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz, Blog jako składnik marketingu politycznego 259
III. POZAMEDIALNE FORMY MARKETINGU 273
Marketing w komunikacji bezpośredniej 273
Ilona Balko, Persvazivní prostředky v teleshoppingu 273
Ewa Biłas-Pleszak, konsumenci i specjaliści o produkcie. Kilka uwag o perswazyjnym rozmiarze prasowych i internetowych opisów perfum 279
Jana Hoffmannová, Olga Müllerová, Čeština v marketingu – dříve a dnes, v realitě a v literatuře 289
Monika Kaczor, Język marketingu a normy grzecznościowe 303
Agata znikomyska, Językowy wizerunek nadawcy, odbiorcy i towaru w komunikacji marketingu bezpośredniego 310
Joanna Mietła, „Goździkowa" w czeskiej aptece czyli o czeskiej reklamie środków farmaceutycznych 318
Małgorzata Nowak, marki Yves Rocher kontakty z klientem 326
Agnieszka Rosińska-Mamej, Typy i funkcje aktów grzeczności w tekstach marketingowych 335
Ludmila Zimová, Persvazivní funkce v nabídkových dopisech 345
Kreowanie wizerunku 357
Violetta Jaros, Nazwy własne na sprzedaż, czyli funkcje nazw firm handlowych i usługowych w marketingu 357
Anna Sokół, Barbara Kudra, Perswazja w tekstach promujących produkty producenta Coats polska Sp. Z o.o 365
Natalia Sosnowska, Uwagi o perswazji w ulotkach reklamujących szkoły językowe 374
Mirosława Świtała-Cheda, Nazwy kawiarenek internetowych w Polsce 383
Agnieszka Wierzbicka, Slogany reklamowe uczelni wyższych — marketing czy/i kreowanie nowej rzeczywistości? 392
Krystyna Wojtczuk, Chrematonimy jako nazwy handlowe (na przykładzie współczesnych polskich nazw wędlin) 401
IV. MARKETING POLITYCZNY 413
Beata Grochala, Hiperbolizacja jako narzędzie marketingowe 413
Elwira Kukieła, Barbara Kudra, Językowe mechanizmy marketingu politycznego w dyskursie politycznym (na przykładzie wybranych programów Co z tą Polską? z 2005 roku) 422
Maria Magdalena Nowakowska, Verím Bratislave! – Język bratysławskich wyborów komunalnych 2007 432
Pavol Odaloš, Predvolebné slogany ako marketingové texty 439
Edyta Pałuszyńska, Kreowanie wizerunku w ramach marketingu politycznego 444
Magdalena Steciąg, Marketing polityczny: kreowanie wizerunków polityków w sloganach reklamowych 451
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Język w marketingu Wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.