Tytuł nowe odsłony klasyki w szkole Podtytuł Literatura XIX wieku Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-069-3 seria Prace Naukowe UŚ; Dydaktyka Języka Polskiego i Literatury Rok wydania 2014 Katowice Wydanie 1 ilość stron 246 Format pdf Spis treści Wstęp (Ewa Jaskółowa, Karolina Jędrych) / 7 Sławomir Jacek Żurek Jak reanimować klasykę w szkole, czyli o medycynie i czytelnictwie / 11 Izolda Bonarek Kompetencje kulturowe młodych odbiorców literatury – wnioski z badań / 23 Interpretacja i dydaktyka Ewa Jaskółowa Uwolnić interpretację / 39 Anna Janus-Sitarz Dydaktyka uniwersytecka wobec zmieniających się potrzeb polonistyki szkolnej / 47 Ewa Nowak Czytanie klasyki – „czytanie świata". Antropocentryczna koncepcja kształcenia polonistycznego a zdobywanie wiedzy o rzeczywistości / 57 Stanisław Bortnowski Nie ma szans dla historii literatury w szkole XXI wieku! / 67 „nowe czytanie XIX wieku" Dziedzictwo romantyzmu Krzysztof Biedrzycki Straszno i śmieszno. Balladyna Juliusza Słowackiego i jej lektura w szkole / 79 Grażyna B. Tomaszewska Kobiety – przedmioty – demony w Nie-Boskiej Komedii Zygmunta Krasińskiego / 89 Marcin Lul Literatura w szkole jako forma pamięci. Wokół sceny więziennej Dziadów części III Mickiewicza / 109 Ewa Horwath Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. O utworach z kontekstem historycznym w kształceniu polonistycznym / 135 Magdalena Marzec-Jóźwicka „Ze słabością łamać uczmy się za młodu", czyli jak rozmawiać z nastolatkiem o literaturze XIX wieku / 145 Małgorzata Rygielska Tekst poetycki jako źródło wiedzy o kulturze. Cyprian Kamil Norwid: reaktywacja / 163 „nowe czytanie XIX wieku" Dziedzictwo pozytywizmu Ryszard Koziołek Sienkiewicz dla dorosłych / 179 Iwona Gralewicz-Wolny „wnętrze ci, Janku!"? Nowela pozytywistyczna dla początkujących / 191 Inspiracje metodyczne Iwona Morawska nowe pomysły na znane lektury, czyli klasyka literacka jako wyzwanie dla twórczości metodycznej / 203 Aleksander Nawarecki Romantyzm dziś. Zapiski współautora podręcznika szkolnego / 217 Krystyna Koziołek Lektura jako obietnica. Zwrot teologiczny w badaniach literackich i jego konsekwencje dla nauczania literatury / 231
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nowe odsłony klasyki w szkole Uniwersytet śląski. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.