Tytuł Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7525-611-6 Rok wydania 2011 Łódź Wydanie 1 liczba stron 232 Format pdf Spis treści Wprowadzenie (Anna Tyl) 5
Część 1. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian globalnych i lokalnych (Part 1. Early education teacher facing global and local changes) 7
Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, między marginalizacją a globalizacją – miejsce nauczyciela wczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej i społecznej 9
– Between marginalization and globalization – early education teacher’s place in changing cultural and social reality 21
Jarosław Pawlicki, Nauczyciel społeczeństwa informacyjnego – pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników innowacyjnych technologii 22
– Teacher of information society – generation of conscious recipient and users of modern technologies 32
David Cain, Research – testing hypotheses or verifying unchallengeable theories? 33
– Badanie – sprawdzanie hipotez czy akceptowanie niezaprzeczalnych teorii? 36
Marta Mosiołek, Projekty unijne jako narzędzie rozwiązywania problemów w środowisku lokalnym na przykładzie projektu „Logopedicus" 37
– European Union projects as the tool of solving problems in the local environment on the basis of "Logopedicus" Project 49
Część 2. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian programowych i organizacyjnych (Part 2. Early education teacher facing organizational and syllabus changes) 51
Ilona Nowakowska-Buryła, Tomasz Joński, Przekaz kulturowy w programach multimedialnych do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym 53
– Cultural elements in the multimedia software for teaching English to early school-aged children 65
Dorota Nożewska, Propozycje autorów wybranych programów edukacji przedszkolnej w zakresie diagnozy przedszkolnej 66
– Proposals of the authors of selected programs of nursery school education in the preschool diagnosis 72
Liliana Tomaszewska, Płeć w podręcznikach szkolnych na przykładzie podręczników dla klasy I szkoły podstawowej 74
– Gender in classbooks on the basis of classbooks for first class of primary school 84
Część 3. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec oczekiwań różnorodnych grup społecznych (Part 3. Early education teacher facing expectations from various social groups) 85
Kazimierz Żegnałek, Zewnętrzny obraz nauczyciela wczesnej edukacji 87
– The external image of early-school teacher 95
Anna Tyl, Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 96
– The authority of early education teacher 115
Część 4. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec edukacji matematycznej (Part 4. Early education teacher facing mathematical education) 117
Jerzy Nowik, świeże spojrzenie na cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej 119
– New view for taxonomy of mathematical objectives in the early childhood education 125
Mirosław Dąbrowski, Edukacja matematyczna w praktyce 126
– Maths education in practice 137
Barbara Dudel, Postawy studentów edukacji elementarnej wobec kształcenia matematycznego uczniów klas młodszych 138
– Attitudes of early childhood education students towards mathematical education 154
Część 5. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec problemów praktyki pedagogicznej (Part 5. Early education teacher facing pedagogical practice issues) 155
Anna Musiał-Gęsiorowska, Edukacja wczesnoszkolna w przestrzeni muzeum sztuki 157
– Early education in the space of an art museum 163
Kinga Kuszak, Relacja komunikacyjna dziecka sześcioletniego z dorosłym interlokutorem 164
– Communication relation between six-year-old child and its adult interlocutor 174
Marian Wojciech Wójtowicz, Stosunek nauczyciela do ucznia i poczucie własnej wartości ucznia jako warunek poczucia bezpieczeństwa w szkole 175
– A teacher’s attitude towards a pupil and a pupil’s feeling of his own value as the condition of feeling safe at school 188
Mariola Okraska, Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym 189
– Stimulating pre-school children’s artistic creativity 201
Część 6. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej (Part 6. Early education teacher facing upbringing children in Polish culture) 203
Edyta Wolter, Pozytywny status tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej 205
– Positive status of tradition of children’s education in Polish culture 216
Beata Szczepańska, Placówki wychowania przedszkolnego i ich personel na łamach wybranych czasopism medycznych w II Rzeczypospolitej Polskiej 217
– The institutions of preschool education and their staff in the medical periodicals during the Second Polish Republic 232
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauczyciel wczesnej edukacji. wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.