Od klasycznego działu kadr do współczesnego HR
Metody pomiaru kompetencji
System wynagradzania oparty na kompetencjach
Wyniki badań: produktywność modeli kompetencyjnych w firmach w USA
Czym tradycyjny dział kadr różni się od współczesnego działu HR?
Dział HR nie izoluje się od reszty organizacji, ale pomaga jej we wszystkim, co łączy się z zarządzaniem pracą ludzi. Podsuwa rekrutów tak prawidłowych, że kierownicy w całej firmie pytają: "Skąd oni ich biorą?". Regularnie mierzy sprawność i efektywność pracowników. Oferuje lepsze zasady premiowania. Zawiadamia kierowników liniowych o tym, iż ich podwładni są przeciążeni. Projektuje szkolenia szyte na miarę. I pomaga pracownikom odkrywać ich potężne i słabe strony. Oto korzyści, jakie daje organizacji kompetencyjny model zarządzania kadrami i oparty na nim dział HR.
Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale kadr kierownikiem czy specjalistą, poznaj metody i techniki HR użytkowane w organizacjach na całym świecie, wsparte wnioskami teoretyków i potwierdzone wynikami sondaży przeprowadzonych w USA:
znajdowanie i wspieranie pracowników godnych naśladowania,
określanie wymiernych rezultatów, jakie daje firmie wydajny dział HR,
metoda oceny kompetencji dla danego stanowiska (JCAM),
metoda menu kompetencji,
określanie kompetencji drogą wywiadu zogniskowanego,
przygotowanie ścieżki kariery w organizacji.
Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na... Autorzy David D. Dubois, William J. Rothwell Wydawnictwo One Press / Helion EAN 9788324604432 ISBN 9788324604432 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 352 Format 237x168x18 mm Rok wydania 2007 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.