Powodzenie w biznesie, które jest udziałem równocześnie firm, jak i ich menedżerów, wynika z oddziaływania wielu czynników. Warunki hiper konkurencji, stan permanentnego kryzysu i wszechobecność wirtualnych narzędzi komunikacji istotnie modyfikują warunki funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw.
Gotowość do zmian, determinacja w doskonaleniu kompetencji menedżerskich i podnoszenie produktywności zarządzanych firm to trzy pokaźne obszary problemowe, z których wyłaniają się liczne dylematy warte wnikliwej dyskusji.
Dylematy te są osnute wokół konwencjonalnych zagadnień menedżerskich, takich jak finanse, marketing i operacje. Ich integracja w połączeniu z procesami formułowania i wdrażania strategii to jedne z najważniejszych determinant efektywności firmy.
Z wyzwaniami konfrontowani są ludzie współpracujący ze sobą w zespołach, którym przewodzą liderzy. W monografii podjęto naukową dyskusję w trzech obszarach, wyróżniając występujące dylematy i formułując propozycje rozwiązań.
Zaprezentowano najnowsze koncepcje, metody i narzędzia, których wdrażanie przekłada się na wzrost sprawności w zarządzaniu. Pierwszy obszar dotyczy zewnętrznego kontekstu funkcjonowania przedsiębiorstwa, którego wyraźne parametry to zróżnicowanie, dostatek i permanentny kryzys.
Obszar drugi to kluczowe funkcje przedsiębiorstw a podlegające redefinicji będącej skutkiem zmodyfikowanych pragnień kupujących i zmienionej formuły współpracy podmiotów gospodarczych. Proces budowania strategii konkurencyjnych i programów strategicznych w warunkach dużej zmienności rynków to trzeci obszar prowadzenia naukowej debaty.
wyszczególnionym obszarom odpowiadają trzy części monografii.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Współczesne problemy zarządzania – dylematy i propozycje rozwiązań. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.