"W książce przedstawiono powstanie i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), jej wady i zalety wynikające z wdrożenia oraz obszary oddziaływania. Ponadto zaprezentowano aktualne kierunki badań dotyczące wpływu CSR na działalność przedsiębiorstw. Omówiono także problematykę związaną z konkurencyjnością przedsiębiorstw, wskazując, że we współczesnej gospodarce wartość przestała być jedynym czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu poprzez klienta, a coraz częściej konsumenci nadają pokaźne znaczenie czynnikom niezwiązanym bezpośrednio z wytworzeniem produktów, m.in. Społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
W części empirycznej książki zaprezentowano wyniki badań dotyczące wpływu koncepcji CSR na konkurencyjność przedsiębiorstw. Badaniami objęto ekspertów i menedżerów sporych przedsiębiorstw i na podstawie uzyskanych opinii opracowano cztery modele konkurencyjności i sformułowano wskazówki poręczne dla menedżerów.
Recenzowana monografia podejmuje tematykę, którą określić można jako iloczyn logiczny dwóch zagadnień będących w zainteresowaniu poznawczym dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości. Są to zagadnienia koncepcji i założeń odpowiedzialności społecznej i ich oddziaływania traktowanych jako elementu środowiska wewnętrznego przedsiębiorstw na konkurencyjność ich funkcjonowania [...]. Przyjęta w pracy konfiguracja świadczy o wiedzy i prawidłowej orientacji Autorki w zakresie tworzenia nowych, wyspecjalizowanych konfiguracji badawczych, posiadających na celu wspomaganie rozwiązania funkcjonalnego problemu poprawy wyników przedsiębiorstwa, a zatem tworzenia warunków do jego rozwoju w oparciu o kształtowanie takiego czynnika, jakim jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Nastąpiło to poprzez zastosowanie ciekawej aparatury naukowo/badawczej, obejmującej krytyczną analizę literatury, jasny i szczegółowy opis innowacyjnania metodycznego i użytych narzędzi badawczych, poprawny sposób pozyskania danych i ich obróbka przy pomocy właściwie dobranych narzędzi statystycznych [...].
Z recenzji prof. Zw. Dr. Hab. Bogdana Nogalskiego, WSB w Gdańsku
Autorka w sposób wyczerpujący ukazuje poruszaną problematykę. Szczególnie konkretnie jest to widoczne w odniesieniu do koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Właściwie nie ma takiego aspektu CSR, który nie znalazłby miejsca na kartach monografii [...]. Logika prowadzonego w poszczególnych rozdziałach wywodu jest trafna - poszczególne treści wynikają z siebie [...]. Optymalna metodyka, na której oparto pracę naukową stanowi podstawę do formułowania prawomocnych wniosków. Stanowi też świadectwo dojrzałości metodycznej autora danego dzieła naukowego.[...] Przyjęcie triangulacji badań jakościowych i ilościowych należy uznać za wyraz prawidłowego przygotowania metodycznego Autorki.
Z recenzji dr. Hab. Mirosława Moroza, prof. UE we Wrocławiu"
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa.. w.2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.