Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań.
niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i przystępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "korzystnej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - jednocześnie ilościowych, jak i jakościowych.
Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe,ponadto przez śladowe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans między tym, co konsumenci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania.
zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc konieczne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych.
Metody jakościowe zezwalają na "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów innowacyjnania, a także zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji. "Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia nieprzystępne w sposób krystaliczny i prosty.
Są to bez wątpienia walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w niemało przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom.
(...) Praca stanowi atrakcyjną propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych".
Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik Tytuł Badania jakościowe - metody i zastosowania w.3 Autorzy Mirosława Kaczmarek, Iwona Olejnik, Agnieszka Spr Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026178 ISBN 9788381026178 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes ilość stron 246 Format 235x165 mm Rok wydania 2022
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Badania jakościowe - metody i zastosowania w.3. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.