"Książka ta jest przewodnikiem po outsourcingu. Prezentuje, iż dziś - w dobie rozwoju innowacyjnych technice - jest on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.
Pierwszą część publikacji stanowi przedstawienie outsourcingu w kontekście zarządzania strategicznego. Szczegółowo zaprezentowano w niej istotę koncepcji outsourcingu, jego rodzaje, wady, zalety, korzyści i zagrożenia, etapy projektu, a także warunki umowy outsourcingowej. Autorka określiła jego strategiczny kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy strategicznej i przeróżnych form współpracy przedsiębiorstw.
W drugiej części książki przedstawiono wyniki badań własnych - przeprowadzonych na 322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zaprezentowano zidentyfikowane czynniki determinujące stosowanie outsourcingu, z podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to opis obszernego badania dotyczącego outsourcingu, niespotkany do tej pory na polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa. Ukazuje błędy popełniane przez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje równocześnie bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności posługiwania się strategią, a także niewłaściwe przykłady zarządzania projektem. Na dodatek szczegółowa analiza zakresu użytkowania, czyli obszarów użytkowania outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według łańcucha wartości) jest cennym atutem książki.
W publikacji zaprezentowano także zalecenia (wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zawierają one etapy skutecznego procesu outsourcingu, a także elementy należycie skonstruowanej umowy. W konsekwencji opracowanie to wskazuje na kierunki i metody użytkowania outsourcingu dla teoretyków i praktyków."
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach w.3. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.