Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spośród jej możliwych obszarów zastosowań poręcznych wypada wymienić m.in. Badania produktywności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym procesu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb potężnych firm usługowych. Książka ta może stanowić jeszcze korzystne uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations.
Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu wykorzystania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw formujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem jednostkowym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom wykorzystania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.
(...) Książka niewątpliwie wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i znajdzie czytelników wśród kadry nauczającej oraz wśród progresywnych praktyków. Sięgną po nią ponadto ambitni studenci.
Prof. Zw. Dr hab. Józefa Kramer
(...) Z przyjemnością polecam tę nieprzeciętną książkę, stanowiącą doskonałą syntezę nowoczesnego marketingu i łączącą mocne podstawy teoretyczne z praktyką.
Dr hab. Jacek Otto, prof. Ndzw. Politechniki Łódzkiej
Tytuł Marketing relacji - teoria i praktyka w.4 Autor Maciej Mitręga Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026802 ISBN 9788381026802 Kategoria Literatura, Marketing ilość stron 148 Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing relacji - teoria i praktyka w.4. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.