Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele, a także wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia). Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na optymalnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, wykonywanej począwszy od postawienia następujących pytań: Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów? Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny? Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, użycie nowych technice, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm progresywnania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. Wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez optymalnych metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa. Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych komponentów składowych: ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych, ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości luźnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego. Monografia może być stosowana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów oraz może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona ponadto do wyższej i przeciętnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości. Tytuł Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym w.2 Autor Grażyna Paulina Wójcik Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381026703 ISBN 9788381026703 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 256 Format 235x165 mm Rok wydania 2022 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym w.2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.