Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek danych niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.
Na jej specyfikę wpływa przeważnie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych poprzez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. Ograniczają możliwość użytkowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii towaru dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa,powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technicznych
- uwarunkowania oraz cykl tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
- narzędzia komunikacji marketingowej używane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
- korzystne praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co z tego wynika - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Tytuł Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym Autorzy Anna Rogala, Bogna Pilarczyk Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381027014 ISBN 9788381027014 Kategoria Literatura, Marketing ilość stron 296 Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.