Tematyka systemu ochrony zdrowia należy do stanowczo nieprzystępnego i złożonego obszaru problematyki społecznej i ekonomicznej, uwikłanej w pokaźny polityczne, obciążonej subiektywnym podejściem i grą różnorodnych interesów.
Walory niniejszej monografii można docenić w świetle oczekiwań poprawy mechanizmów decydujących o jakości ochrony zdrowia. W czasie, gdy dominuje przekonanie, iż ochrona zdrowia jest nadal nieuporządkowanym obszarem przemian społeczno-gospodarczych problematyka ta ma szczególną wagę zawiadamiając potrzebę rozwiązania wielu problemów.
Poszukując klucza do reformy ochrony zdrowia Autorka wychodzi ze trafnego założenia, iż podstawowym celem ochrony zdrowia jest zapewnienie dobrego zdrowia całemu społeczeństwu. Realizacja tego celu jest realna przez podporządkowanie rozwiązań systemowych staraniom o jak najwyższe standardy usług medycznych świadczonych całej populacji, ukierunkowane na realizację zasady równości i sprawiedliwości społecznej.
W monografii poruszane są kwestie odpowiadające na aktualne zapotrzebowanie społeczne i środowisk związanych z ochroną zdrowia, koncentrujące się na dążeniu do wyższej jakości usług publicznych. Autorka wychodzi poza argumenty finansowe stawiane w debacie publicznej, sporządza diagnozę jakości usług medycznych z perspektywy wewnętrznej, odwołuje się do fundamentalnych celów i wartości służby zdrowia.
W monografii zwraca się uwagę dojrzałość i przekonującą wymowę wniosków końcowych. Unika się z powodzeniem uproszczeń i skrótów myślowych nie wdając się w spory z argumentami zróżnicowanych grup interesów związanych z funkcjonowaniem służby zdrowia.
Pozytywna budowa wniosków może być pomocna do poszukiwania rozwiązań systemowych, lepsze przesłanki do wyróżnienia pozytywnych tendencji oraz zjawisk wskazujących na to, co wymaga poprawy oraz zwrócenia uwagi na części negatywne, wymagające eliminacji.
Autorka rozprawy burzy uproszczony obraz służby zdrowia zakładający, że przyczyny problemów związanych z jakością usług świadczonych przez publiczne jednostki służby zdrowia wynikają z niedostatecznego finansowania, albo szerzej, z braku równowagi między poziomem oczekiwań społecznych a możliwościami finansowania.Książka jest skierowana do menadżerów i profesjonalistów medycznych i naukowców, doktorantów, studentów zajmujących się tematyką zarządzania jakością.
Tytuł Jakość w usługach medycznych. Wpływ systemów zarządzania jakością na wydajność publicznych usług szpitalnych Autor Kamila Ćwik Wydawnictwo Difin EAN 9788382701487 ISBN 9788382701487 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 268 Rok wydania 2023 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jakość w usługach medycznych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.