Jak przekształcić firmę w prężne przedsiębiorstwo zdolne do osiągania ponadprzeciętnych wyników poprzez długi czas.
Jim Collins i Bill Lazier przygotowali niniejszą książkę na podstawie kursu, który prowadzili w Stanford Graduate School of Business. Ich celem było stworzenie przewodnika dla liderów znikomych i przeciętnych firm, którzy pragną zbudować wybitne przedsiębiorstwa osiągające trwałe wyniki. Dowiesz się z niej, jak stworzyć wersję 2.0 własnej producenta. I jak poradzić sobie z wyzwaniem rozwoju swych umiejętności przywódczych, kiedy będzie się ona powiększała, osiągając dwukrotnie, pięciokrotnie, a nawet dziesięciokrotnie większe rozmiary aniżeli na początku.
Autorzy Twojej firmy 2.0 przedstawiają liczne studia przypadków i:
• Omawiają kluczowe części wspólne dla wszystkich znacznych, trwałych firm – autentyczny styl przywództwa, wizję, strategię, innowacje i taktyczną doskonałość;
• Pokazują, jak ustalać wartości, cel i misję, gdy Twoja producent jest wciąż niewielka i sprężysta, jednocześnie tworząc przekonanie o jej ogromnym potencjale;
• Demonstrują, jak rozwinąć najszczególniej efektywny w Twojej sytuacji styl przywództwa, skupiając się na odpowiedzi na kluczowe pytanie: jakiej sprawie służysz?
• Pokazują, jak przełożyć wizję na skuteczne codzienne taktyki biznesowe oraz jak wspierać konsekwentną doskonałość taktyczną we wszystkim, co robi Twoja producent;
• Wyjaśniają, jak rozwiązać krytyczne problemy strategiczne, z którymi boryka się każda śladowa i przeciętna producent;
• Przedstawiają pakiet koncepcji – i szereg ergonomicznych technik – stymulujących kreatywność i utrzymujących innowacje wraz z rozwojem marki.
***
To książka, która wpłynęła na mój styl przywództwa bardziej niżeli jakakolwiek inna pozycja. Dzięki skupieniu się na głębi, a nie na sprawach powierzchownych zdołałem ujawnić najlepszą i najistotniej naturalną część siebie zamiast naśladować innych ludzi.
— Reed Hastings, współzałożyciel serwisu Netflix
Książki oparte na studiach wyjątkowych firm, prowadzonych poprzez Jima Collinsa i jego współpracowników, towarzyszą nam od ponad dwóch dekad. I są istotnie bliskie mi „od początku". Dziś to już klasyka literatury z obszaru zarzadzania i przywództwa, klasyka z najwyższej półki. Ich moc zawiera się w integracji perspektyw – od złożoności zjawisk po proste, wyjątkowo użyteczne zasady, które autor ze swoich studiów wyprowadza. Większość z nich ma walory uniwersalne i nieśmiertelne, o czym możemy się przekonać z tego niezwykłego opracowania łączącego pierwsze odkrycia Collinsa z najnowszymi refleksjami o działaniu wybitnych liderów i ich firm już w realiach postcovidowych. To lektura porywająca, prosta, a zarazem wymagająca, bo realizacja wskazówek Collinsa wymaga otwartości umysłu, biznesowej pokory, a przy tym wiary i determinacji.
Dla oddanych czytelników autora „Od dobrego do szerokiego" lektura jest ucztą twórczego utrwalenia nieszablonowych inspiracji. A dla tych, którzy jeszcze tego świata nie poznali – fantastyczną okazja, aby przyłączyć się do elitarnego grona liderów. Książka będzie niezwykle przydatna dla wszelkich, którzy niezależnie od skali ustawicznie rozwijają swoje organizacje i kompetencje jutra, konieczne do osiągania i utrwalania sukcesu.
- Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa przy Szkole Biznesu PW
***
Jim Collins jest autorem i współautorem wielu odkrywczych książek, takich jak Od dobrego do dużego, Wizjonerskie organizacje, Jak upadają giganci i Wielcy z wyboru, stanowiących trzon literatury dotyczącej przywództwa. Jest najwybitniejszym znawcą przyczyn sukcesów przedsiębiorstw i sokratycznym doradcą dyrektorów i przywódców z całego świata. W 2017 roku magazyn „Forbes" umieścił go na liście 100 największych umysłów w biznesie.
Bill Lazier był wykładowcą w katedrze biznesu im. Nancy i Charlesa Mungerów w Stanford Law School. Nauczał też zarządzania małą firmą i nieruchomościami w Stanford Graduate School of Business. Był założycielem i prezesem Bristol Investment Company. Zasiadał w zarządach i radach nadzorczych kilkunastu spółek, należał także do rady powierniczej swojej macierzystej uczelni, Grinell College. Zmarł w 2004 roku w wieku 73 lat.
Tytuł Twoja marka 2.0. Od prawidłowej do szerokiej Autor Jim Collins,Bill Lazier Tłumacz Michał Lipa Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311044 ISBN 9788382311044 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 432 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Twoja firma 2.0. od dobrej do wielkiej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.