Wszyscy codziennie opowiadamy historie
Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy w trakcie randki. Opowieść to wspaniały sposób na to, żeby w zwięzły sposób przekazać dane widoczne, trafne i – co niezwykle ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, żeby z niebanalnej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki.
Wykorzystaj moc storytellingu
Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, aby zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, poprawnie wypaść w trakcie spotkania biznesowego, czy wygłosić ciekawy toast weselny. Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść, a także uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. też proste ćwiczenia, które ułatwiają użytkowanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje ponadto dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i demonstruje, co robić, aby ich uniknąć.
Przygotowanie ciekawej opowieści
Co decyduje o potędze opowieści? Co powoduje, że dana historia ma w sobie coś takiego, iż nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają za każdym razem tę samą strukturę. „Serio?", pomyślisz sobie. „To niemożliwe". Ale tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, aby wiedzieć, jak opowiadać o swych doświadczeniach, żeby inni słuchali nas z zapartym tchem. Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyznaczyć cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać.
Zostań mistrzem słowa
Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół w trakcie spotkania towarzyskiego. W książce znajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie oraz solidne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, iż uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację.
***
Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści. Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów.
Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing
To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści. Sama zapragnęłam spróbować i w wyniku czego od ponad dziesięciu lat występuję na różnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, iż zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce.
Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble, a także In Good Co. Detroit
Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej solidnych i funkcjonalnych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swych wieloletnich doświadczeń. Dzisiaj wszyscy możemy na tym skorzystać.
Kevin Allison, gospodarz i marka podcastu i programu Risk
***
Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa. Jej teksty ukazywały się pomiędzy innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! i WCPN Cleveland. Więcej danych na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.
Tytuł Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści Autor Dana Norris Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879775 ISBN 9788380879775 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 152 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.