„Nie da się sprzedawać zdalnie". Tak mówili niektórzy nasi przyjaciele handlowcy, którzy przyzwyczajeni do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie, w marcu 2020 roku weszli w nową rzeczywistość. „A już pozyskać nowego klienta, to jest prawie niemożliwe".
Rynek sprzedaży ciągle ewoluuje. Zmieniają się okoliczności zewnętrzne, preferencje klientów, jak dodatkowo narzędzia sprzedaży. W dzisiejszym zmiennym otoczeniu najskuteczniejsi będą ci, którzy potrafią przystosować się do różnych form kontaktu z klientem. ale do tego konieczne będą świeże umiejętności i realne narzędzia.
Roman Kawszyn i Adam Szaran poprzez ostatnie półtora roku wypracowali system sprzedaży zdalnej, który działa. Zrobili to we współpracy z najlepszymi handlowcami z zaprzyjaźnionych firm, po to,jednocześnie go testować i poprawiać. Jedna z tych firm osiągnęła najkorzystniejszy wynik finansowy w Polsce (handlowcy byli na początku przekonani, że w ich branży i z ich klientem zdalnie sprzedawać się nie da), inni zwiększyli swoje obroty o kilkadziesiąt, jeszcze inni o kilkanaście procent. Po zebraniu feedbacku, dowodów optymalności, a także analizie rynkowych case studies jako pierwsi w Polsce wdrożyli ten system na rynek pod postacią „Distance Seller" – kursu sprzedaży zdalnej dla handlowców.
Dziś całą tę wiedzę, mocne techniki, schematy i metody zezwalające na pozyskanie i obsługę klienta „na odległość" zawarli w książce „Techniki sprzedaży zdalnej".
Czego można się spodziewać po ich książce?
Zdobycia umiejętności związanych ze zdalną sprzedażą i obsługą klienta. Ta książka jest dla ciebie, jeśli do tej pory byłeś handlowcem, przedstawicielem, reprezentantem, doradcą handlowym, który z zasady był u klienta stacjonarnie, spotykaliście się face to face, a teraz musisz pracować w trybie home office. Sprawdzi się również wtedy, kiedy pracowałeś już zdalnie, ale chcesz zwiększyć swoje kompetencje i poznać więcej narzędzi oraz technik obsługi klienta i sprzedaży.
Autorzy przedstawiają w niej schematy, algorytmy i techniki, które pasują do dwóch typów sytuacji:
● tych, w których powinieneś cały czas produkować silną bazę klientów i pozyskiwać nowych przez telefon, maile, portale społecznościowe. Nazywają to budowaniem muru klientów. Podpowiadają, jak poprzez trafne działania zdobywać nowych klientów, jak poprowadzić pierwszą rozmowę i wciągać ich coraz dalej w cykl sprzedażowy i jak go sfinalizować.
● tych, w których musisz zadbać o istniejącą już bazę klientów. Podpowiadają, jak sprawiać, by mimo odległości klient czuł się zadbany. Jak reagować w sytuacjach kryzysowych w relacjach pomiędzy tobą a klientem.
Sprzedaż to skomplikowana sztuka. Aktualnie dodatkowym wyzwaniem jest pandemia, która sprawiła, że i sprzedaż musiała się zmienić – w szerokiej mierze na zdalną (także w branżach, które wcześniej tego sobie nie wyobrażały). I choć nie jestem fanem nieelastycznych regułek sprzedażowych, uważam, że warto od nich wyjść, pamiętając o najważniejszym – o intencji i nastawieniu, z jakimi kontaktujemy się z naszym klientem. Ta książka łączy jedno i drugie – daje konkretne narzędzia i wskazówki, równocześnie odnosząc się do pozytywnych emocji równocześnie handlowców, jak i ich klientów.
- Jakub B. Bączek, trener mentalny olimpijczyków
najlepszą praktyką jest teoria. Dzięki tej książce zrozumiecie jedno i drugie. Doświadczeni praktycy zbudowali system, który oparty jest i na wiedzy, i na teorii. Ich książka poprzez swą skondensowaną formę pozwala zrozumieć proces, który stoi za efektami, dzięki czemu każdy będzie w stanie zrobić krok dalej, nawet jeśli nie wierzy, że jest to możliwe.
- Sebastian Kotow, psycholog, wykładowca akademicki, przedsiębiorca
Pomyśl o dowolnej trudności, jaka może się pojawić w procesie zdalnej sprzedaży albo utrzymania klienta, a tutaj wyszukasz rozwiązanie. Bez ogólników i lania wody. Metody, rozmaite typy reakcji, przykłady pytań i wypowiedzi. Potężniej się nie da.
- Dominika Kowalska, HRBP & Development Manager, Career & Strengths Coach
To nadzwyczajny poradnik dla handlowców, którzy chcą powiększyć swoje kompetencje. Podpowiada, co poprawić czy zmienić w kontaktach. Zawiera funkcjonalne wskazówki, np. Jak poprawnie wyglądać w kamerce, jakiego tonu głosu używać. Porusza aspekty psychologiczne, jak sobie radzić z odmową, jak rozmawiać z rozemocjonowanym kontrahentem.
- Żaneta Lis-Stryczewska, Sales Team Manager grupa Coaching
Z duetem Kawszyn & Szaran znamy się od wielu lat i z zainteresowaniem obserwuję ich transformację. Mają niesamowitą orientację rynkową, bardzo błyskawicznie reagują na zapotrzebowania rynku. Ta publikacja nadzwyczajnie to odzwierciedla. Książka jest znakomitym kompendium wiedzy zarówno dla nowicjusza, jak i wytrawnego handlowca. Gorąco polecam!
- Arkadiusz Ptak, dyrektor zarządzający
„Nie da się sprzedawać zdalnie" – to zdanie, które padało z ust nad wyraz wielu handlowców jeszcze nie tak dawno temu, bo na początku pandemii. Jednocześnie jest to zdanie, które bez wątpienia nie padnie z ust żadnego handlowca, który zdecyduje się przeczytać książkę Romana Kawszyna i Adama Szarana. Gotowe schematy, algorytmy, a w wielu przypadkach wręcz fragmenty skryptów spowodują, że zdalna sprzedaż stanie się nawykiem, i to wyjątkowo miłym, bo przynoszącym efekty widoczne równocześnie w raportach, jak i… na twoim koncie.
- Anna Przybył, redaktor naczelna magazynu „Szef sprzedaży"
Roman Kawszyn - handlowiec i menedżer działów sprzedaży, marketingu i szkoleń. Charyzmatyczny lider i mówca. Studiował we Włoszech. Szkolił m.in. W Polsce, USA i Niemczech. Współpracował z takimi firmami, jak Orlen, Polkomtel, HRK, Adidas, Reebok, Levi`s, Zepter, Lotos, Philipiak, VOX, Agora i z wieloma innymi. Ekspert TVP, TVN CNBC, a także TVN BiŚ.
Autor i współautor pięciu książek (Pragnę, Techniki obrony ceny, Pierwsze skrzypce, Motivazione, Shut up! Modelowe badanie potrzeb) oraz audio CD (Emocjonalna prezentacja oferty, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Storytelling, Prawda i charyzma, Strategie produktywności sprzedażowej). Współtwórca nowej kategorii rozwojowej na rynku szkoleń dla handlowców – Teach Art Spectacle®.
Adam Szaran - menedżer sprzedaży i handlowiec w obszarze usług dla biznesu i finansów. Ekspert TVN BiŚ, a także DD TVN. Prowadził audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. Dyplomowany coach i trener biznesu ze specjalizacją w zakresie wsparcia i optymalizacji sprzedaży. Doradzał takim markom, jak m.in.: Adidas, Reebok, Levi`s, Lotos, Vox, Agora, Tax Care, Belvedere, Komfort, Zepter, Thalgo i prowadził dla nich szkolenia.
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż" i „As Sprzedaży". Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Techniki obrony ceny, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji) oraz bestsellerowych książek (Techniki obrony ceny, komponent twórczy i Shut up! Modelowe badanie potrzeb). Obecnie Managing Partner w Al Fianco Partners.
Tytuł Techniki sprzedaży zdalnej. Jak działając „na odległość", osiągać sukcesy sprzedażowe Autor Roman Kawszyn,Adam Szaran Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311532 ISBN 9788382311532 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\E-biznes ilość stron 208 Format 14.1x21.8x1 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Techniki sprzedaży zdalnej. jak działając "na odległość" osiągać sukcesy sprzedażowe. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.