W pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym również na pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań posiadających na celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej.
Służą one m.in. Zacieraniu granic i podziałów między państwami przygranicznymi czy także kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to m.in. Do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich i czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w rezultacie do wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury.
Rynku szczególnie niepowtarzalnego (chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd wyjątkowo słabo rozpoznanego i opisanego. Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii i sfery kultury.
Przyjętym celom pracy, a także progresywnaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną i empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze.
W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski Cieszyn.
Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym.
W rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu oraz dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych.
Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych realizowanych na trzech stopniach: badań transgranicznego rynku, jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych. Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług.
Tytuł Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług Autor Łukasz Wróblewski Wydawnictwo PWE EAN 9788320824131 ISBN 9788320824131 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing liczba stron 336 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.