Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca wytwarza świeże płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest równocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wyróznionia na zasoby przedsiębiorstw wytwarzających organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, przez współpracę badawczo – rozwojową i nowoczesność wpływa na skuteczność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości przez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy rozmiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.
Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo zróżnicowane zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, lecz z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych – kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości, a także likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, lecz też wytwarzającym okazje dla łańcuchów wartości.
Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji buduje szansę stabilizacji i rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym widoczne jest określenie dobrego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dopasowany do warunków rynkowych i priorytetów łańcuchów wartości.Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, progresywność i kreowanie wartości dla klienta – konsumenta wartości.
stabilne zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, naturalnych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej, a także wymogów jednostajnego rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości generowanie efektów - wartości dla klientów – konsumentów. Wartość wytwarza zasadniczą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
Tytuł Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. Wyzwania postępowo-kryzysowe Autor Beata Skowron-Grabowska Wydawnictwo PWE EAN 9788320824353 ISBN 9788320824353 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 226 Format 16.3x23.5x1 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.3 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. wyzwania innowacyjno-kryzysowe. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.