"W środowisku zdominowanym poprzez nowe technologie i media społecznościowe postawy i zachowania klientów ulegają zmianom. Są one na tyle wyraźne, iż coraz częściej mówi się o: o nowym konsumencie, świadomym i wyedukowanym, który nie chce być już pasywnym uczestnikiem podmiany, o nowej relacji, która może być nawiązywana z,,tłumem", bądź z bliżej nieznanymi i niewidocznymi podmiotami funkcjonującymi w sieci, o nowym środowisku, produkowanym przy wykorzystaniu technologii informatycznych, którego niepodzielną częścią stają się społeczności: skupione wokół wspólnych idei i wartości, formujące wartość przez połączenia, odchodzące od kontroli na rzecz współpracy, wykorzystujące unikatowe doświadczenia swych członków, otwarte na talenty, a co najważniejsze - zaangażowane, a więc skłonne do uczestnictwa w społecznym podziale pracy.
Z perspektywy przedsiębiorstwa oznacza to konieczność nie tylko zmiany sposobu postrzegania miejsca i roli klienta w procesie kreowania wartości,jeszcze redefinicji sposobu kreowania relacji. Podjęte w opracowaniu rozważania wykazały, iż strategie budowania kapitału klientów muszą być ukierunkowane na: uzyskanie dostępu do nieszablonowych, zewnętrznych zasobów wiedzy, zwiększenie zdolności adaptacyjnych, proaktywne działania, odpowiedzialność i otwartość i na zmianę logiki działania ukierunkowanej na jego efekty.
Jest to równoznaczne z koniecznością rozwijania inteligencji cyfrowej obu stron relacji, która warunkuje wykorzystanie potencjału partnerów funkcjonujących w sieci i stałe rozszerzanie udziału przestrzeni wirtualnej w budowaniu trwałych i rentownych relacji.
Monografia, łącząc bogate źródła literaturowe z badaniami empirycznymi, odwołującymi się do postaw i zachowań klientów, społeczności i przedsiębiorstw, może być atrakcyjna nie tylko dla naukowców,też praktyków i studentów zainteresowanych problematyką kreowania kapitału klientów.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kapitał klienta w środowisku wirtualnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.