Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie za każdym razem niewykorzystanym potencjałem, bo konieczna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, za każdym razem zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Dzisiaj naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wydobywaniem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. „Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, aby się sprzedało” – to model porażki.
Nic ci nie da szukanie ulepszonych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor – renomowany konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – demonstruje świeże podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu szanowanych metod i dowodząc ich krzywdzącości.
Po ujawnieniu i odrzuceniu mitów zaprezentowano świeże, niejednokrotnie bezprecedensowe teorie i praktyki dotyczące: -istoty marketingu, -komunikacji marketingowej, -zarządzania marką, -strategii marketingowych, -tworzenia relacji z nabywcami, -kariery w marketingu.
Adresaci Książka asygnowana jest dla wszystkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swej firmie, dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań.
O autorze Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający producenta doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką i doświadczeniem klienta.
Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej oraz MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty i certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie.
Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: ergonomiczny marketing miast i regionów, marka na cztery sposoby, Mity marketingowe, Kod skuteczności, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie i wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego.
Współautor książki Wskaźniki marketingowe. Autor bloga o marketingu przystępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Mity marketingowe - jacek pogorzelski. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.