Opis: marka modowa. Jak zrozumieć konsumenta i stworzyć producenta szytą na miarę$347 stanowi spójną tematycznie publikację, ukazującą w sposób oryginalny i twórczy wielowymiarowe związki między kształtowaniem zachowań konsumentów a modą.
To nie jest książka o projektowaniu odzieży, lecz o budowaniu marek modowych. Ambicją Autorów było dostarczenie osobom zainteresowanym wykreowaniem lub wzmocnieniem już istniejącej firmy modowej potrzebnej wiedzy i wielu praktycznych wskazówek.
W książce połączono zatem aspiracje naukowe z praktyką biznesową, a także spojrzenie socjologiczne z podejściem typowo marketingowym. Podstawą jej przygotowania były duże badania konsumentów mody, zrealizowane przy pomocy wielu, zwykle jakościowych metod.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona nie tylko dla kadry naukowej i studentów zarządzania i marketingu oraz kierunków związanych z projektowaniem mody, ale także dla osób zaczynających swoją przygodę w branży odzieżowej, a także menedżerów z pewnym doświadczeniem zawodowym, którzy szukają dla siebie inspiracji albo starają się pogłębić wiedzę na temat marek modowych.
Spis treści Wstęp CZĘŚĆ I. Jak zrozumieć konsumenta mody$348 1. Ważna moda: zainteresowanie Polek modą i jego przejawy 1.1. Moda jest ważna. Przejawy zainteresowania modą 1.2. Zróżnicowane podejścia do mody 1.3.
Napięcia i paradoksy 1.3.1. Moda tak, śledzenie trendów niekoniecznie 1.3.2. Oryginalność vs. Dobranie (a sprawa polska) 1.4. Niewidzialna nazwa 2. Mapa mody: metafory i obrazy mody w narracjach współczesnych Polek 2.1.
Jedenaście metafor mody 2.2. Moda odbierana zmysłami 2.2.1. Słodko-gorzko, korzystne restauracje i modowy,,kwas" 2.2.2. Plusz, woda i szorstko-gładkość 2.2.3. Modowa paleta odcieni 2.2.4. Wszystkie dźwięki mody 2.2.5.
Zapach mody 2.2.6. Modowa paleta uczuć 2.3.,,Moja moda" i,,moda zewnętrzna" 3. Mikrostrategie codzienności: moda i ubieranie się jako narzędzie zarządzania rutynowym dobrostanem 3.1. Moda jako,,skrzynka z narzędziami" 3.2.
różnorodne zapotrzebowania w przeróżnym wieku 4. Producent, moda i wygoda. Polki na zakupach odzieżowych 4.1. Jak kupują Polki w zróżnicowanym wieku$349 4.2. Strategie poruszania się po galerii i po sklepie 4.3. Sześć uniwersalnych kryteriów wyboru odzieży 4.4.
Źródła informacji i inspiracji w procesie zakupu modowego 5. Prawdziwe miłości, przelotne romanse i związki z rozsądku - relacje Polek z markami modowymi 5.1.,,Moje producenta" i,,producenta marzeń" 5.1.1.
Bezpieczne wybory, głód rzeczy i królowa ZARA 5.1.2. Głód doświadczeń, swobodne związki i poszukiwanie spójności 5.1.3.,,Jola lojalna'', luksusowe ciągoty i wygoda ponad wszystko 5.2. Młode polskie firmy - wysokie ceny i perełki w,,szarym dresowym morzu" 5.3.
Przelotne romanse, prawdziwe miłości i związki z rozsądku 6. Moda etyczna 7. Jak użyć wyniki badań kupujących mody w szyciu producenta na miarę$350 CZĘŚĆ II. Jak stworzyć firmę szytą na miarę$351 8.
Model firmy modowej 8.1. Firma i jej kapitał 8.2. Mózg kupującego markę 8.3. FRED, czyli co decyduje o sile marki$352 8.4.,,Od przybytku głowa nie boli", czyli zarządzanie portfelem marek 8.5. Składowe modelu producenta modowej 9.
O toczenie producenta modowej 9.1. PEST oddziałuje na całą branżę modową 9.1.1. Otoczenie polityczno-prawne 9.1.2. Otoczenie ekonomiczne 9.1.3. Otoczenie społeczne 9.1.4. Otoczenie technologiczne 9.2. KKDP: Konkurenci, klienci, Dostawcy i Pośrednicy 9.2.1.
Konkurenci 9.2.2. Konsumenci 9.3. Badania własne i źródła wtórne 10. M oda jako tło firmy 10.1. Moda - jak ją rozumieć$353 10.2. Czy moda jest trendy$354 O trendach w modowym biznesie 10.3. Moda modę goni.
proces mody wczoraj i dziś 10.4. Moda modzie nierówna - piramida mody 10.5. Moda wyszła na ulicę. Moda uliczna a biznes 10.6.,,Myśl globalnie, działaj lokalnie", czyli o modzie coraz bardziej globalnej 11.
Misja i opowieść firmy 11.1.,,Dawno, dawno temu...", czyli o co chodzi w budowaniu opowieści firmy$355 11.2.,,Chodź, opowiem Ci bajeczkę...", czyli jak stworzyć opowieść marki$356 11.3. Miejsce kreatora w opowieści firmy 11.4.
Zarządzanie opowieścią marki 11.5. Mission (im-) possible. Tworzenie misji producenta 12. Identyfikatory marki modowej 12.1. Przesłanki i kryteria wyboru identyfikatorów firmy 12.2. Nazwa producenta 12.3. Zapis nazwy firmy 12.4.
Rejestracja znaków towarowych w Polsce i Europie (EUIPO) 13. Miejsca sprzedaży firmy modowej 13.1. Wybór miejsc sprzedaży producenta modowej 13.2. Własne sklepy stacjonarne 13.2.1. Lokalizacja 13.2.2. Architektura 13.2.3.
Atmosfera 13.3. Własny e-sklep 13.4. Pozostałe formy miejsc sprzedaży 14. Komunikacja producenta modowej 14.1. Znaczenie komunikacji, czyli dlaczego w branży modowej bez komunikacji ani rusz$357 14.2.,,Jeden obraz wart tysiąc słów", czyli o komunikacji wizualnej w modzie 14.3.
Kanały komunikacji, czyli jaką drogą dotrzeć do odbiorcy$358 14.3.1. Mass media 14.3.2. Public relations 14.3.3. Pokazy mody 14.3.4. Targi mody 14.3.5. Strona internetowa 14.3.6. Reklama online 14.3.7.
Social media 14.3.8. Blogi modowe. 14.3.9. Aplikacje mobilne 14.4. Kuszący świat celebrytów. Wsparcie się celebrytami w komunikacji firmy 14.5. Co-branding. Co dwie producenta to nie jedna 14.6. Strategia komunikacji, czyli jak to zrobić, żeby było dobrze$359 14.7.
Pomiar efektów komunikacyjnych 14.7.1. Wskaźniki skuteczności komunikacji firmy 14.7.2. Wskaźniki związania się z marką 15. Seria 15.1. Powstawanie artykułu odzieżowego - rzemieślnictwo czy wizjonerstwo$360 15.2.
Zarządzanie serią 15.3.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marka modowa. - kall jacek, parchla-włosik aleksandra, raciniewska alicja, semperuch-krzemińska katarzyna. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.