Zdjęcia produktu


Bank i agent bankowy (Difin)

(2022 / 346 / Difin / broszurowa / 9788380853973)
Biznes, ekonomia Difin
Dostepność na dzień 21.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

53,04 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 53,04 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Bank i agent bankowy

Książka przeprowadza analizę współpracy banku oraz agenta bankowego. Ma walory teoretyczne rozpatrując problematykę ich współpracy pod kątem ekonomicznym, finansowym, rynkowym oraz prawnym. Autorzy omawiają praktykę działań banków na polskim rynku bankowym z zewnętrznym przedsiębiorstwami, które prowadzą placówki agencyjne pod logiem banku.

Czytelnik może dowiedzieć się na czym polega prowadzenie działalności agenta bankowego oraz w jakich warunkach jest to opłacalne. Książka zmierza do uzyskania odpowiedzi na pytanie, czy istnieje rynek pośrednictwa bankowego w Polsce, jak na dodatek, czy konieczna jest szersza regulacja prawna działalności agentów bankowych w świetle zaobserwowanych problemów współpracy banku i agenta bankowego.

Spis treści: Wprowadzenie Rozdział 1. Bank jako pośrednik na rynku usług finansowych Monika Klimontowicz 1.1. Banki w polskim systemie finansowym 1.1.1. Struktura podmiotowa rynku usług bankowych 1.1.2.

Struktura przedmiotowa rynku usług bankowych 1.2. Miejsce dystrybucji w strategii rynkowej banków 1.2.1. Rodzaje kanałów dystrybucji i czynniki warunkujące ich wybór 1.2.2. Kanały dystrybucji banków działających w Polsce 1.2.2.1.

tradycyjne kanały dystrybucji usług bankowych 1.2.2.2. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych 1.3. Trendy w zakresie sprzedaży i dystrybucji usług bankowych Bibliografia Rozdział 2. Agent bankowy.

Przedsiębiorca jako pośrednik banku Radosław Pacud 2.1. Pośrednictwo finansowe banków a pośrednictwo bankowe 2.1.1. Pośrednictwo banków a pośrednictwo bankowe. Kwestie terminologiczne 2.1.2. Geneza oraz istota ekonomiczno-prawna pośrednictwa agenta bankowego 2.2.

Rola agenta bankowego jako przedsiębiorcy współpracującego z bankiem 2.2.1. Agent bankowy jako realizator funkcji banku na rynku lokalnym 2.2.2. Agent jako przedsiębiorca w kanale dystrybucji produktów i usług bankowych 2.2.3.

Agent bankowy jako przedsiębiorca budujący kapitał niematerialny banku 2.3. Pośrednictwo bankowe na rynku pośrednictwa finansowego 2.3.1. Agent bankowy jako przedsiębiorca działający na własny rachunek 2.3.2.

Struktura pośrednictwa finansowego. Dobór kierunku działania dla agenta-przedsiębiorcy 2.4. Wady i atuty pośrednictwa bankowego 2.4.1. Perspektywa banku 2.4.2. Perspektywa agenta bankowego Bibliografia Rozdział 3.

Rozbudowa sieci agencji bankowych jako komponent ekspansji banku (analiza przypadków) Joanna Cichorska 3.1. Optymalizacja sieci placówek partnerskich w procesie zarządzania bankiem komercyjnym 3.2. Postępowe metody budowania sieci bankowych 3.2.1.

FinTech jako składnik sieci bankowej 3.2.2. Strategia rozbudowy sieci,,de novo branching" 3.3. Struktura organizacyjna banków komercyjnych w Polsce i jej ekonomiczne skutki 3.4. Warunki otwarcia placówki partnerskiej.

Analiza porównawcza 3.5. Koszty otwarcia placówki bankowej w systemie franczyzy bankowej 3.6. Skutki tworzenia placówek partnerskich dla stron umowy Bibliografia Rozdział 4. Podstawy prawne współpracy banku i agenta bankowego Radosław Pacud 4.1.

Prawo bankowe 4.1.1. Delegowane czynności bankowe i typy prawne umowy współpracy banku i agenta bankowego 4.1.2. Warunki prawne organizacji sieci agencyjnej, nadzór bankowy, tajemnica bankowa 4.1.3.

Agent bankowy a agent spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej 4.2. Prawo cywilne 4.2.1. Stosunek prawny agencji, natura prawna agencji bankowej 4.2.2. Odpłatność w agencji bankowej, regresy 4.2.3.

Zasada lojalności we współpracy agenta bankowego i banku 4.2.4. Zmiana umowy agencyjnej 4.3. Prawo gospodarcze 4.3.1. Prawa posiadajątkowe agenta bankowego - przedsiębiorstwo oraz baza klientów 4.3.2. Ochrona agenta bankowego przed nieuczciwą konkurencją ze strony banku 4.3.3.

Zakończenie współpracy i podstawy roszczeń pieniężnych agenta bankowego wobec banku 4.4. Prawo ubezpieczeniowe 4.5. Prawo konsumenckie Bibliografia Rozdział 5. Ekonomika działalności agencji bankowej Tomasz Zieliński 5.1.

Źródła przychodów agencji bankowej 5.2. Kategorie źródeł przychodów agencji bankowej 5.2.1. Czynności pasywne agencji bankowej 5.2.2. Czynności aktywne agencji bankowej 5.2.3. Karty płatnicze w ofercie agencji bankowej 5.2.4.

Operacje kasowe 5.3. Koszty funkcjonowania agencji bankowej 5.4. Rentowność agencji bankowej 5.5. Agencja bankowa jako przedsięwzięcie inwestycyjne 5.6. Alokacja korzyści i ryzyka między bank macierzysty i agenta Bibliografia Rozdział 6.

Kooperacja banku i agenta bankowego Radosław Pacud 6.1. Kooperacja pozytywna banku i agenta bankowego (współpraca) 6.1.1. Założenia do analizy zachowań kooperacyjnych banku i agenta-przedsiębiorcy 6.1.2.

Uwarunkowania i dyrektywy organizacji dobrej współpracy banku i agenta bankowego 6.1.3. Produktywność wspólna a skuteczność odrębna. Układ interesów w kontrakcie. Próby pomiaru 6.2. Kooperacja negatywna.

Konflikt, a także walka banku i agenta bankowego 6.2.1. Źródła konfliktów we współpracy banku i agenta bankowego 6.2.2. Sposoby przeciwdziałania konfliktom między bankiem a agentem bankowym 6.3. Zachowania konkurencyjne we współpracy banku i agenta bankowego 6.3.1.

Konkurencja wewnętrzna 6.3.2. Konkurencja zewnętrzna 6.4. Uwarunkowania cyklu decyzyjnego w kooperacji banku i agenta bankowego 6.4.1. Psychologiczne i korporacyjne determinanty nierównowagi kontraktowej 6.4.2.

Koszty kooperacji w świetle ekonomicznego modelu agencji. Metoda ograniczania kosztu Bibliografia Rozdział 7. Rynek pośrednictwa bankowego. Modele współpracy i dylematy podmiotów współpracujących Tomasz Zieliński 7.1.

Agencja bankowa na styku rynku bankowego i rynku usług pośrednictwa finansowego 7.2. Wyznaczniki funkcjonowania rynku 7.3. Modele współpracy banku i agencji bankowych 7.3.1. Agent zależny od banku vs.

agent niezależny 7.3.2. Teoria,,konfliktu agencji" w kształtowaniu relacji pomiędzy bankiem a agentem bankowym 7.4. Relacje rynkowe między bankiem a agentem 7.4.1. Efekt skali jako czynnik decydujący o pozycji rynkowej agencji 7.4.2.

Bariery wejścia - wyjścia na rynku agencji bankowych 7.4.3. Płynność transakcji na rynku pierwotnym i wtórnym 7.4.4. Dywersyfikacja jako czynnik decyzyjny 7.5. Kapitał klienta jako podstawowy wyznacznik wartości rynkowej agencji 7.5.1.

Dylemat dysponowania kapitałem klienta 7.5.2. Wartość klienta w ujęciu teoretycznym 7.5.3. Wartość klienta w ujęciu poręcznym 7.6. Niejednoznaczność rynkowej natury pośrednictwa bankowego Bibliografia Rozdział 8.

Synteza badań. W kierunku regulacji rynku pośrednictwa bankowego Radosław Pacud 8.1. Podsumowanie i wnioski z badań współpracy banku i agenta bankowego 8.1.1. Podsumowanie i ustalenia 8.1.2. Przyszłość współpracy banku i agenta bankowego - rynek i regulacja 8.2.

Kierunki regulacji prawnych pośrednictwa bankowego 8.2.1. Regulacja organizująca współpracę banku i agenta bankowego 8.2.2. Regulacja równoważąca warunki współpracy banku, a także agenta bankowego 8.2.3.

Regulacja korygująca dochody i dostęp do kooperacji z bankiem 8.3.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Biznes, ekonomia
  • Producent

    Difin
  • ISBN

    9788380853973
  • Oprawa

    Broszurowa
  • Wydawnictwo

    Difin
  • Ilość stron

    346
  • Rok wydania

    2022
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Bank i agent bankowy (sklep TaniaKsiazka.pl)
    53,04 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 53,04 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Bank i agent bankowy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Biznes, ekonomia

  • Lobbing i jego sekrety

    Zobacz w sklepie Lobbing i jego sekrety
    Profesor Michel Clamen przedstawia lobbing jako grę toczącą się między decydentami (administracja publiczna, instytucje europejskie) a rozmaitymi...
    7,50 zł
  • Negocjacje fair play Empik.com

    Zobacz w sklepie Negocjacje fair play Empik.com
    Dlaczego tak niemało transakcji, które rewelacyjnie wyglądają na papierze, w rzeczywistości kończy się porażką? Osoby, które zawierają umowy,...
    29,95 zł
  • Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce

    Zobacz w sklepie Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce
    Książka naukowa stanowiąca analizę przeprowadzonych przez autorów badań na temat zastosowania zdolności produkcyjnych w Polsce. - Tematyka książki...
    12,60 zł
  • Key text Biznes międzynarodowy

    Zobacz w sklepie Key text Biznes międzynarodowy
    Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych,...
    12,60 zł
  • Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz

    Zobacz w sklepie Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz
    Książka asygnowana jest dla osób, które są zainteresowane pracą w telefonicznym centrum obsługi. Czytelnikami jej mogą być równocześnie absolwenci...
    18,90 zł
  • Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej

    Zobacz w sklepie Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej
    Podręcznik do kształcenia zawodowego, skierowany do uczniów klas 1–3 szkół ponadgimnazjalnych.Podręcznik przybliża zagadnienia związane z podejmowaniem...
    65,80 zł
  • Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)

    Zobacz w sklepie Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)
    Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności...
    49,00 zł
  • Program lojalnościowy,647KS

    Zobacz w sklepie Program lojalnościowy,647KS
    Książka stanowi nadzwyczajne narzędzie równocześnie dla firm chcących stworzyć własny program lojalnościowy, jak i dla tych, którzy już program...
    32,00 zł
  • Klasyfikacja budżetowa 2017

    Zobacz w sklepie Klasyfikacja budżetowa 2017
    W publikacji Czytelnik wynajdzie rozporządzenie w sprawie klasyfikacji budżetowej z ergonomicznymi przykładami i zestawieniami. Stanowi ona niezbędne...
    73,50 zł
  • Odliczanie VAT w 2017 roku

    Zobacz w sklepie Odliczanie VAT w 2017 roku
    Każdy czynny podatnik VAT ma prawo do odliczenia od swego podatku należnego kwot podatku naliczonego mu w poprzedniej fazie obrotu. Jest to zasada...
    29,95 zł
  • Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit

    Zobacz w sklepie Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit
    designowy regał o nieregularnych półkach genialnie uzupełni innowacyjne biuro i salonjest wytwarzany z laminowanej płyty wiórowej o grubości...
    1,100,85 zł
  • Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej

    Zobacz w sklepie Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej
    Kapitał własny to jedna z najważniejszych kategorii finansowych w przedsiębiorstwie, a jego wyodrębnianie jest normalną procedurą zarówno wśród...
    22,45 zł