Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z zastosowaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R.
Osiągnięciu tego celu służy m.in. Przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka użytkowanych metod i modeli i wyszczególnionie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze.
Tematyka (...) pracy wpisuje się w kierunek rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (...), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji.
wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z zastosowaniem niekomercyjnego programu CRAN R. Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Układ książki zezwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych.
(...) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich niebanalnych się badaniem preferencji konsumentów. (...) Prezentowane w książce metody badawcze, a także ich wykorzystania stanowić mogą widoczny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszelkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi i szeroko rozumianymi badaniami rynku.
Dr hab. Jacek Batóg, prof.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.