"Praca gromadzi analizy danych opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i użytkowanej poprzez niego wiedzy,, a także nowych trendów w jego zachowaniach. Dane te posiadają zasadnicze znaczenie dla menedżerów i pracowników działów sprzedaży i marketingu firm handlowych, usługowych oraz produkcyjnych, oni bowiem na co dzień podejmują decyzje wymagające aktualnej, lecz i pogłębionej wiedzy o zachowaniach konsumentów.
Zawarte w książce treści mogą więc być wykorzystane jako podstawa tworzenia skutecznych strategii marketingowych. Publikacja jest oparta na konkretnej podbudowie teoretycznej - autorzy dokonali przeglądu najnowszej światowej literatury dotyczącej konsumpcji i zachowań konsumentów.
Książka jest adresowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych reprezentujących takie kierunki, jak: ekonomia, finanse czy zarządzanie, i do studentów tych kierunków zarówno na uczelniach ekonomicznych, jak i na wydziałach ekonomicznych uniwersytetów.
Powinna też zainteresować doktorantów przygotowujących rozprawy z obszaru ekonomii i zarządzania. Zachowania konsumentów należą do obszaru, w ramach którego stosunkowo niejednokrotnie badacze podejmują przedsięwzięcia identyfikacji ich specyfiki, determinant je modelujących itp.
ale tematyka, wokół której skupiają się Autorzy monografii nie jest nieraz prezentowana w literaturze równocześnie polskiej, jak i zagranicznej. Główny jej nacisk położony jest na wiedzę ekonomiczną konsumentów i jej wpływ na ich zachowania.
Problem ten jest stanowczo aktualny, biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu (np. Rozwój nowych technice, obszerny dostęp do informacji). Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zespół autorski tworzą pracownicy Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.