Książka stanowi spore studium demonstrujące sytuację na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce, jego analizę podmiotową i przedmiotową oraz opis czynników posiadających wpływ na sposób rywalizacji między instytucjami finansowymi.
Czytelnik odszuka w niej omówienie sytuacji podmiotów obecnych na rynku oszczędności jednostkowych w Polsce – jednocześnie gospodarstw domowych reprezentujących podaż środków finansowych, jak i instytucji finansowych zgłaszających popyt na te środki.
Część analizy dotycząca gospodarstw domowych obejmuje podejmowane poprzez nie decyzje finansowe, cele i motywy działania na tle teorii dotyczących konsumpcji i oszczędzania. Przedstawione zmiany w przypadku dochodowej gospodarstw domowych w Polsce oraz ich postawach i skłonności do oszczędzania znajdują odzwierciedlenie w zmieniającej się wielkości i strukturze oszczędzania.
ciekawe i zaskakujące wnioski płyną z porównania skłonności do oszczędzania gospodarstw domowych w zróżnicowanych krajach. Książka posiada dodatkowo pogłębioną analizę sytuacji instytucji rywalizujących o oszczędności, tj.
banków, towarzystw ubezpieczeniowych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, podmiotów maklerskich, a także towarzystw emerytalnych, a także ocenę i porównanie ich siły i pozycji rynkowej. Dodatkowym walorem publikacji jest wnikliwe omówienie instrumentów stosowanych poprzez instytucje finansowe w rywalizacji o oszczędności ludności oraz rozważania dotyczące sposobu i zakresu w jaki instytucje finansowe wykorzystują poszczególne narzędzia konkurowania, tj.
dywersyfikację oferty, cenę, dystrybucję, promocję i czynniki niematerialne – personel i wizerunek. Ocenę wydajności instrumentów stosowanych poprzez konkurujące na rynku oszczędności instytucje przeprowadzono na podstawie analizy wyników badania ankietowego, którego celem była m.in.
identyfikacja czynników wpływających na decyzje i zachowania klientów dotyczące oszczędzania, w tym determinant wyboru poszczególnych form lokowania nadwyżek finansowych. Aktualność i doniosłe znaczenie poruszanej tematyki, jak ponadto drobna ilość publikacji i opracowań dotyczących konkurencji o oszczędności sprawiają, że książka może stanowić wartościowe źródło danych jednocześnie dla studentów uczelni ekonomicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkurencji i rynku oszczędności, jak i dla pracowników naukowych wyższych uczelni.
Powinna ponadto zainteresować pracowników instytucji finansowych dążących do powiększenia wydajności działań konkurencyjnych w zakresie przyciągania oszczędności. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Konkurencja na rynku oszczędności w polsce. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.