Wraz ze zmianami zachodzącymi współcześnie w otoczeniu przedsiębiorstw, zmienia się forma i uwarunkowania pracy zespołowej. Z jednej strony, coraz większym problemem staje się dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Z drugiej strony, zespół pracowników danego przedsiębiorstwa nie za każdym razem jest w stanie podołać wyodrębnionym zadaniom. Niezbędna jest współpraca międzyorganizacyjna, tworzenie zespołów złożonych ze specjalistów wielu współpracujących ze sobą organizacji. Inną przesłankę zmian w formie pracy zespołowej stanowi rozwój technice teleinformatycznych, który umożliwił świeże, wirtualne formy komunikacji. Z tego powodu liczne organizacje decydują się na zmianę konwencjonalnych form pracy zespołowej na zespoły wirtualne.
Książka niniejsza, poza prezentacją cyklu komunikacji w zespołach wirtualnych, stara się udzielić odpowiedzi na pytanie: jak projektować system komunikacji zespołu wirtualnego, by osiągnąć wysoką wydajność jego działania. W kolejnych rozdziałach przedstawiono jednocześnie teoretyczne, jak i funkcjonalne aspekty funkcjonowania systemu komunikacji i jego projektowania w zespołach wirtualnych, będące rezultatem obserwacji poczynionych podczas pracy autora w tych zespołach i prowadzonych wywiadów z kierownikami zespołów, jak na dodatek badań ankietowych zrealizowanych wśród członków tych zespołów.
Książka adresowana jest jednocześnie dla praktyków – osób współpracujących biznesowo w środowisku wirtualnym, organizatorów i kierowników zespołów wirtualnych, jak ponadto dla studentów kierunków ekonomicznych i informatycznych podejmujących w ramach studiów zagadnienia komunikacji.
Tytuł Komunikacja w zespole wirtualnym Autor Tomasz Stefaniuk Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-268-0 Rok wydania 2014 ilość stron 197 Format pdf Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Zespoły wirtualne jako nowa forma organizacji pracy
1.1. Istota i klasyfikacja zespołów pracowniczych
1.2. Specyfika zespołów wirtualnych
1.3. Mocne strony i wady zespołów wirtualnych
1.4. Determinanty skuteczności pracy zespołów wirtualnych i sposoby jej oceny
Rozdział 2. System komunikacji w zespole wirtualnym
2.1. Istota cyklu komunikacji
2.2. Specyfika cyklu komunikacji w zespole wirtualnym
2.3. System komunikacji w zespole wirtualnym
2.4. Rozwiązania strukturalne systemu komunikacji w zespole wirtualnym
2.5. Wpływ systemu komunikacji na wydajną pracę zespołu wirtualnego
Rozdział 3. Projektowanie systemu komunikacji w zespole wirtualnym
3.1. Istota i znaczenie cyklu projektowania systemu komunikacji
3.2. Wybrane podejścia metodologiczne w projektowaniu systemów komunikacji
3.3. Cykl projektowania systemu komunikacji w zespole wirtualnym
3.4. Wybrane metody i narzędzia projektowania systemu komunikacji w zespole wirtualnym
3.5. Analiza systemu komunikacji w zespole wirtualnym jako ważny cyklu projektowego
Rozdział 4. Przykład ergonomiczny użycia metody projektowania systemu komunikacji w zespole wirtualnym
4.1. Przesłanki projektowania systemu komunikacji w badanym zespole wirtualnym
4.2. Przebieg procesu projektowego
4.3. Porównanie wydajności pracy zespołu przed i po zastosowaniu metody projektowania systemu komunikacji
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Komunikacja w zespole wirtualnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.