Rewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i kryteriach współczesnych konsumentów.Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym poprzez postępowe technologie.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi wielka literatura przedmiotu, a także wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski, a także pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch.
Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego, a także postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów.Książka wpisuje się w szczególnie aktualny i ważny kierunek rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych.
Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, użyteczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce i wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania, a także na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.Praca dotyczy znacznych i aktualnych problemów zmian w zachowaniach konsumentów i zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, których zadaniem jest przypasowanie się do oczekiwań nowej generacji nabywców.
Silną stroną pracy, jej stroną oryginalną, są przeprowadzone i opisane badania, prowadzone w kilku krajach Europy Wschodniej i Zachodniej. Praca ma rozmiar międzynarodowy.Z recenzji prof. Henryka Mruka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Handel internetowy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.