Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Prezentuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle przeróżną iwielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji i przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych. Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe przeróżnego szczebla i z zróżnicowanych dyscyplin sportowych realizują jednocześnie cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swojego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako powiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. Sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych,, a także działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych. Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych i internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem. Książka jest dedykowana dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi i dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swych działań.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sport jako biznes w epoce globalizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.